اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنگ خطر کم آبی در استان زنجان به صدا درآمده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کاهش بارندگی‌ها در زنجان نسبت به سال قبل سبب کم شدن حجم آب موجود در مخازن سدهای استان زنجان شده و به این ترتیب زنگ خطر کم آبی در استان به صدا درآمده است.

زنگ خطر کم آبی در استان زنجان به صدا درآمده است

علیرضا جزءقاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق گزارش دوره‌ای وضعیت سدهای استان، میزان ورودی آب سد تهم که تامین کننده ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان است، ۶۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: در سد کینه‌ورس نیز که تامین کننده بخش قابل توجهی از آب شرب شهرهای ابهر و خرم‌دره است، میزان ورودی آب نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سه شهر بزرگ استان شامل شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره که ۸۰ درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده‌اند، از وضعیت مناسبی در حوزه آب شرب برخوردار نیستند، عنوان کرد: ضروری است شهروندان با صرفه جویی در مصرف آب، نسبت به جبران کمبود آب در سال‌جاری مساعدت کنند.

جزءقاسمی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهرهای استان زنجان از سدها تامین می‌شود، از مردم خواست تا با متعادل سازی مصرف آب خود، شرکت آب و فاضلاب را در ارائه آب شرب پایدار یاری رسانند چرا که زنگ خطر کم آبی در زنجان به صدا درآمده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۳۶۰ هزار مشترک آب وجود دارد که از این تعداد ۲۴۸ هزار فقره مشترک شهری هستند.

انتهای پیام/73009/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول