اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سویه‌های جدید کرونا در البرز مشاهده نشده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: هیچ یک از ویروس‌های جهش یافته جدید کرونا در استان البرز مشاهده نشده است، البته با توجه به اینکه در سایر نقاط کشور وجود دارد دور از انتظار نیست که به البرز نیز برسد.

سویه‌های جدید کرونا در البرز مشاهده نشده است

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طی روز گذشته شاهد کاهش آمار بستری و فوت شدگان کرونایی بوده ایم که امیدوار کننده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه آمار بستری و فوتی‌ها همچنان بالا است، اظهار کرد: در مقایسه با پیک قبلی شیوع بیماری همچنان آمار بالا است و ما نیازمند جدی گرفتن شرایط هستیم؛ از این رو توصیه اکید داریم شهروندان از عادی انگاری بپرهیزند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پیش از موج چهارم و در اسفند ماه تعداد مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی نهایت ۴۰۰ مورد بود، افزود: در حالی که روز گذشته دو هزار البرزی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

بابایی شرایط کرونایی را شکننده خواند و اضافه کرد: به آمارهای پیک قبلی کرونا نزدیک هستیم و برای کنترل بیماری همچنان باید اصول بهداشتی رعایت شود.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر، یادآور شد: ممنوعیت سفر برای ایام تعطیلات وضع شده است جلوگیری و اعمال جریمه برای خودروهایی که سفر در پیش می‌گیرند وجود دارد، از رو خواهشمندیم از هرگونه سفر و دورهمی خودداری شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ویروس کامل فعال است، اظهار کرد: در این میان نگران شیوع ویروس‌های جهش یافته جدید هستیم که در کشور مشاهده شده است.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر هیچ یک از ویروس های جدید جهش یافته در البرز مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه در نقاط دیگر کشور وجود داشته است مشاهده آن در البرز دور از انتظار نیست.

وی در پایان در خصوص بازگشایی رستوران‌ها بعد از ماه مبارک رمضان اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: هیچ دلیلی برای خوردن غذا در رستوران وجود ندارد، توصیه می‌کنیم شهروندان از امکان بیرون بر رستوران ها استفاده کنند و در صورت ضرورت و اجبار از رستوران‌هایی با مکان باز استفاده کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول