اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای طرح شناسایی محققان دانشگاهی در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اجرای طرح شناسایی متخصصان و محققان دانشگاهی در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده خبر داد.

اجرای طرح شناسایی محققان دانشگاهی در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده در استان مرکزی

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اجرای طرح شناسایی متخصصان و محققان دانشگاهی در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان، متخصصان و محققان دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی استان در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان شناسایی متخصصان و محققان دانشگاهی در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده اظهار کرد: هرگونه تغییر در ویژگی‌های اجزای تشکیل‌دهنده خاک به طوری که استفاده از آن ناممکن گردد آلودگی خاک نامیده می‌شود و برطرف کردن آلودگی خاک تا رسیدن به حد مجاز هدفی ارزشمند و از برنامه‌های کاری این سازمان است که در همین راستا فراخوان عمومی شناسایی فعالان در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده صادر شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: قانون حفاظت از خاک در ۲۶ ماده و چهار تبصره، سال ۱۳۹۸ به تصوب مجلس شورای اسلامی رسید که حکایت از اهمیت موضوع خاک در کشور دارد.

میرزایی اظهار داشت: براساس ماده ۱۴ این قانون در صورت بروز آلودگی خاک، آلوده‌کننده با هماهنگی و تایید اداره مذکور باید آلودگی خاک را تا رسیدن به حدود مجاز برطرف کند و در صورت استنکاف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

 

وی بیان داشت:‌ به منظور تحقق ماده مذکور این اداره کل در نظر دارد نسبت به شناسایی فعالان، متخصصان و محققان دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی استانی و ظرفیت‌های موجود در زمینه بازسازی خاک آلوده اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند برای ارائه رزومه کاری و مدارک به معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی مراجعه کنند تا بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص تهیه و در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول