اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مجموعه دخیل در فرایند انتخابات مکلف به اجرای قوانین هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: مجموعه کسانی که در فرایند انتخابات شرکت دارند از جمله نامزدها، مجریان، ناظران و اصحاب رسانه مکلف به اجرای ضوابط و قوانین موضوعه کشوری هستند.

مجموعه دخیل در فرایند انتخابات مکلف به اجرای قوانین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ربیع اله قربانی صبح امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان مرکزی بیان داشت: انتخابات عرصه ظهور و بروز وحدت ملی و تجلی عقلانیت و بلوغ فکری آحاد مردم و نماد شکوه و عظمت ملت است بر همین اساس تمام تلاش‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده توسط مجریان، ناظران، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی در انتخابات پیش رو باید در راستای تحقق این آرمان‌ها باشد.

وی افزود: بزرگترین حُسن انتخابات این است که یک نظام اجتماعی را در مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد و این مهم در چهارچوب قوانین جاری کشور اتفاق می‌افتد و مجموعه کسانی که در فرایند انتخابات شرکت دارند از جمله نامزدها، مجریان، ناظران و اصحاب رسانه مکلف به اجرای ضوابط و قوانین موضوعه کشوری هستند تا هیچ‌گونه آسیبی به منافع ملی نظام جمهوری اسلامی نرسد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی که با محوریت قوه قضائیه از دوره‌های قبل شکل گرفته این است که در نهایت شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور، در اوج امنیت عمومی و سلامت انتخابات در کشور باشیم.

قربانی تأکید کرد: سیاست‌گذاری‌های این ستاد باید در سه محور دنبال شود، یکی توجه به رویکرد فرهنگی که همان ارتقاء آگاهی عمومی مردم نسبت به موازین قانونی و شرعی در زمینه‌ برگزاری انتخابات است که می‌توان از این طریق از ظرفیت شرکت حداکثری مردم به منظور تأمین امنیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: محور مهم دیگر، مدنظر قرار دادن مسئله پیشگیری وضعی و انتظامی و حضور نیروهای نظارتی، امنیتی و انتظامی است که با اشراف کامل بر حوزه‌های انتخاباتی استان محیطی آرام و سالم را برای اخذ آراء مردمی فراهم آورند و مطمئناً این حضور اثر پیشگیرانه مناسبی در استان خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تأکید کرد: محور آخر، لزوم توجه به بحث اقدامات و پیشگیری‌های حقوقی و قضایی است که باید به کیفیتی انجام شود که هم با فردی که ضوابط و مقررات را نقض کرده و پایبند به هنجارهای اجتماعی نبوده است برخورد شود و هم اثر بازدارنده برای افرادی که در انتخابات‌های آتی حضور خواهند داشت، داشته باشد.

قربانی با بیان اینکه با برخورداری از یک برنامه عالمانه، قابل اجرا و زمان‌بندی شده در قبل، حین و بعد از انتخابات می‌توان به اهداف فوق دست یافت تصریح کرد: در مسئله انتخابات ما با چند قشر سر و کار داریم، یک قشر مردم هستند که پایه و اساس اصلی انتخابات‌اند و تمام این تلاش‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، برای حضور حداکثری و باشکوه مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی است.

وی ادامه داد: قشر دیگر اصحاب رسانه و صدا و سیما هستند که می‌توانند در هر چه پرشور شدن حضور مردم در انتخابات بسیار اثرگذار باشند که می‌بایست جلساتی را با اصحاب رسانه داشته باشیم و باید و نبایدهای انتخاباتی مبتنی بر موازین قانونی و تحقق منویات مقام معظم رهبری به آنان تأکید شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: برگزاری جلسات با مجریان و ناظران انتخابات هرچند تاکنون باید انجام می‌شد ولی تشکیل این جلسات تا هنگام انتخابات همچنان می‌تواند مفید و مؤثر باشد و دیگری، در دستور کار قرار دادن تشکیل جلسات با نامزدهای انتخابات، چه به صورت حضوری و چه به شکل ویدئوکنفرانسی به جهت تبیین ضوابط و قوانین انتخاباتی برای آنان است تا شاهد کمترین میزان تخلفات در استان مرکزی باشیم.

قربانی تأکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید پایبند به اصول رقابت سیاسی مبتنی بر موازین باشند. از جمله اصول رقابتی رعایت انصاف در رقابت با دیگر نامزدها، انجام رفتار و گفتار صادقانه با مردم، حرکت در خط امام و رهبری، مرزبندی کامل با دشمنان انقلاب، حفظ کرامت مردم در تبلیغات انتخاباتی، ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور حل مشکلات مردم، پایبندی به امنیت ملی و در نهایت رعایت منشور انتخاباتی توسط نامزدهای انتخابات بسیار ضروری و مهم است و گوشزد این نکات به آنان کمک می‌کند تا از بروز تخلفات و جرائم انتخاباتی احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول