اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بیانیه دانشجویان بسیجی استان تهران در محکومیت حمله تروریستی کابل

هسته بین اللملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در محکومیت حمله به مدرسه سید الشهدا کابل بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه دانشجویان بسیجی استان تهران در محکومیت حمله تروریستی کابل

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هسته بین اللملل بسیج دانشجویی دانشگاههای استان تهران در محکومیت حمله به مدرسه سیدالشهدا کابل بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله تروریستی و وحشیانه، این بار در مدرسه سیدالشهدا کابل افغانستان دل مردم مسلمان دنیا و شیعیان را داغ دار کرد.

این اعمال وحشیانه که منجر به شهادت و مجروحیت  تعداد بسیاری از دانش آموزان مدرسه ای در کابل شده است از مصادیق بارز قتل و ترور هدفمند و جنایت علیه بشریت می باشد متاسفانه این عمل شنیع و زشت توسط نیروهای ترور و ضد انسانی در ماه مبارک رمضان  صورت گرفته است که اکثر قربانیان این واقعه غیرنظامیان و کودک بودند.

قطعا باید فعالان حقوق بشر در سرتاسر جهان در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی وارد میدان شوند تا پشت پرده و هدف پلید دنبال کنندگان این نوع فعالیت های بزدلانه و ضد بشری شفاف شود و اقداماتی در جهت حفظ امنیت در جهان و منطقه خاورمیانه صورت گیرد. 

متاسفانه در این اقدام غیر انسانی کودکان تحت فشارهای روانی و هدف اصلی اقدامات وحشیانه و خشونت آمیز قرار گرفته اند ، ذکر این نکته بسیار ضروری است که کشتار زنان،کودکان و افراد بی‌گناه نه تنها در حالت عادی بلکه در حالت جنگ نیز مورد نکوهش قرار گرفته است. 

تا کی قرار است، این ملت مظلوم،هر از چندگاهی عزیزانشون رو به این صورت فجیع از دست بدن و تا زمانی که آمریکا از منطقه و افغانستان کامل خارج نشود، وضعیت به همین منوال ادامه خواهد داشت و همین که آمریکا در حال حاضر به راحتی در کشور افغانستان موجودیت دارد ، به دلیل عدم اتحاد آنها و داشتن دیپلماسی سازش در این کشور است و انتقادی که به مسئولین کشور افغانستان وارد است این است که تا چه زمانی میخواهند زیر یوغ سربازان آمریکایی سر خم کنند.

قطعاً اقدامات اخیر در افغانستان از مصادیق بارز محاربه می باشد که کشور ایران و وزارت امور خارجه ایران نیز باید با توجه به نیاز جامعه جهانی و نیاز جامعه اسلامی به صلح و امنیت، اقدامات لازم را انجام دهد و با حضور فعال در جهت محکوم کردن این نوع حملات وحشیانه در خاورمیانه اقدامات لازم را برای اعاده امنیت به منطقه انجام دهد چرا که جنگ داخلی در افغانستان بر سر به دست گرفتن قدرت با توجه به مرز مشترک میان ایران و افغانستان مسلماً موجبات تبعات و ناامنی در منطقه را به دنبال خواهد. 

بدون شک این اقدامات غیر انسانی و شنیع در اکثر مواقع با تقارن زمانی خروج نیروهای اشغالگر از یک منطقه همراه است، به خصوص که نیروهای آمریکایی در حال ترک خاک افغانستان هستند و با این اتفاقات در حال بیان و القای این تفکر به منطقه هستند که حضور اشغالگرایانه آنها در خاک کشور ها موجب حفظ امنیت و صلح است و نهادهای امنیتی محلی قابلیت پیشگیری این نوع حملات را ندارند در حالی که هدف این نوع ترورها و قتل های هدفمند مشروعیت بخشی به حضور نیروهای اشغالگر و ایجاد تفکر وابستگی به آنها است تا با آسودگی خاطر دست به چپاول و اقدامات ضد بشری بزنند. 

ما دانشجویان دانشگاههای استان تهران ضمن محکوم نمودن این فاجعه اسف بار در خواست جدی از مسئولین قضایی و سیاست خارجی داریم به دنبال تحقق حقوق مسلمانان الخصوص شیعیان مظلوم در سرار دنیا باشند تا دیگر هیج جنایتکاری توهم ضربه زدن به مسلمانان را در سر نپروراند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول