اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

انتقاد سفیر ایران در مسکو از سکوت مرگبار دنیای غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

سفیر ایران در مسکو گفت:‌ سکوت مرگبار دنیای غرب در برابر این همه وحشگیری رژیم کودک‌کش اسرائیل تنها یک معنی دارد و آن اینکه رژیم صهیونیستی دست پرورده خود آنهاست.

انتقاد سفیر ایران در مسکو از سکوت مرگبار دنیای غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همزمان با شدت یافتن حملات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم فلسطین در مسجد الاقصی، نوار غزه و بیت‌المقدس، کنفرانس بین‌المللی قدس در مسکو برگزار شد.

در این کنفرانس بین‌المللی که به همت کمیته همبستگی با مردم فلسطین و سوریه و سایت محور مقاومت برگزار شد، سفرا و مقامات عالیرتبه سیاسی، فرهنگی و مذهبی ایران، روسیه، فلسطین، سوریه و لبنان، جنابات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کردند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در آغاز این نشست، حضور رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را عامل اصلی مشکلات غرب آسیا عنوان کرد و گفت: سؤال اصلی این است که مردم فلسطین به چه جرم و گناهی باید چندین دهه تحت ستم و ظلم یک رژیم جعلی باشند.

سفیر ایران با اشاره به اینکه مسئله فلسطین در قلب همه مشکلات منطقه و موضوع نخست جهان اسلام است، افزود: متاسفانه برخی کشور‌های اسلامی تلاش می‌کنند مسئله فلسطین را از دستورکار خارج و روابط خود را با این رژیم غاصب عادی‌سازی کنند.

جلالی با انتقاد شدید از سکوت مرگبار سازمان ملل، نهاد‌های حقوق بشری و دنیای غرب، افزود: باید از جهان غرب پرسید که چگونه از حقوق بشر دم می‌زنید، در حالی که در برابر این همه کشتار و جنایت در حق ملت مظلوم فلسطین سکوت کرده و حتی یک بیانیه شکلی و صوری هم صادر نمی‌کنید.

وی با برشمردن ظلم و جنایات صهیونیست‌ها در کشتن زنان و کودکان، آواره کردن اجباری مردم فلسطبن، زندان و شکنجه مداوم فلسطینی‌ها گفت: سکوت مرگبار دنیای غرب در برابر این همه وحشگیری رژیم کودک‌کش اسرائیل تنها یک معنی دارد و آن اینکه رژیم صهیونیستی دست پرورده خود آنهاست.

سفیر ایران در روسیه به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اشاره و تاکید کرد: آن شخصیت قهرمان و انسان‌ساز روز را با این هدف تعیین کردند که فلسطین همچنان مسئله نخست جهان اسلام باقی بماند.

 جلالی با اشاره به اهداف آمریکا و رژیم از ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا گفت: به انزوا کشیدن اسلام اصیل، مشغول کردن مسلمانان به جنگ و درگیری برای خارج شدن مسئله فلسطین از دستور کار دنیای اسلام و نیز نابود کردن زیرساخت‌های حیاتی کشور‌های اسلامی از اهداف مهم تشکیل گروه‌های تروریستی بدست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش فارس، کاظم جلالی مقاومت را تنها راه حل ایستادگی در برابر ظلم و جنایات صهیونیست‌ها عنوان کرد و افزود: این ایستادگی همان چیزی است که امروز با عنوان محور مقاومت مطرح است و نماد آن سردار حاج قاسم سلیمانی بوده و خواهد بود.

سفیر ایران در پایان به طرح دموکراتیک رهبر معظم انقلاب برای حل مسئله فلسطین اشاره و تاکید کرد: براساس این طرح مترقی، همه ساکنان واقعی فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی جمع شوند و در یک رفراندوم آینده حکومت خود را تعیین کنند.

«ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو نیز در این کنفرانس، اقدامات ضد انسانی رژیم جعلی اسرائیل را ناشی از خوی وحشگیری و نژادپرستی این رژیم عنوان کرد و گفت: آنچه امروز در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و یمن شاهد هستیم، در وجود غده‌ای سرطانی به نام اسرائیل ریشه دارد.

حجت الاسلام اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو، «اولگ فومین» مدیر کمیته همبستگی با مردم فلسطین و سوریه، «آناستاسیا یژووا» مدیر سایت محور مقاومت، شخصیت‌های مسلمان و مسیحی روسی و دیپلمات‌های ارشد فلسطین و لبنان از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مسجد الاقصی، خواستار برخورد قاطع و بی مسامحه کشورها، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر با این جنایات شد.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس، طی روزهای اخیر، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست برای اجرای نقشه‌های تل‌آویو به منظور یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بود.

پس از تجاوز و تعدی نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، گروه‌های مقاومت در غزه اقدام به موشک باران شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه کردند.

لازم به ذکر است در درگیری‌های اخیر در مناطق مختلف کرانه باختری و براساس اعلام هلال احمر فلسطین دستکم ۲۴۵ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول