اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کشته شدن 338 تروریست در حملات ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه

سخنگوی نیروهای روسیه در سوریه از کشته شدن 338 تروریست از تاریخ سوم اردیبهشت در حملات ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هوافضای روسیه خبر داد.

کشته شدن 338 تروریست در حملات ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی نیروهای روسیه در سوریه امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت سربازان ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه و با هدف جلوگیری از حملات تروریستی علیه ارتش و غیرنظامیان سوری، از ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت)  ۳۳۸ تروریست را کشته و بیش از ۸۰ مرکز و مخفیگاه آن‌ها را نابود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی اعلام کرد: واحدهای نیروهای حامی دولت سوریه با پشتیبانی نیروهای هوافضای روسیه به عملیات جستجو و شناسایی خود در صحرای سوریه ادامه می‌دهند. از ۲۳ آوریل، در مجموع ۳۳۸ عضو گروه‌های تروریستی کشته شده ۴۴ نفر به دام انداخته شده‌، ۲۰ خودرو توقیف شده و شش دستگاه خودرو منهدم شده است. ۳۸ مرکز و ۴۵ مخفیگاه هم تخریب شده است.

وی افزود به لطف برنامه‌ریزی ماهرانه در تلاش‌های جستجو و شناسایی، گروه‌های تروریستی متحمل خسارات جدی به لحاظ قوای انسانی و تجهیزات شدند. همچنین اقدامات تروریستی علیه نظامیان و ساکنان غیرنظامی سوریه خنثی شد.

او در ادامۀ تشریح اقدامات مشترک گفت نیروهای مهندسی ارتش سوریه دو هزار و ۵۳۰ کیلومتر جاده و ۸۶۵ ساختمان را در دوره مذکور بررسی کردند و پاکسازی مین در سه مکان انجام شد.

پیشتر «الکساندر کارپوف» معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های سوری هشدار داده بود که گروه‌های مسلح غیرقانونی که در سوریه فعالیت می‌کنند علیه دفاتر دولتی در شهرهای بزرگ سوریه اقدامات و حملات تروریستی با هدف ایجاد بی‌ثباتی در این کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، انجام می‌دهند.

به گفته وی، این تروریست‌ها آموزش‌های لازم را در مناطقی که در خارج از کنترل دولت سوریه قرار دارد از جمله در «التنف» که در کنترل ارتش آمریکا قرار دارد، دریافت می‌کنند. قرار است انتخابات سوریه ۲۶ مه (۵ خرداد) برگزار شود.

مرکز روسی آشتی در سوریه تأکید کرد، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، روند انتقال تجهیزات نظامی به شرق فرات سوریه را افزایش داده است.

مرکز مذکور خاطر نشان کرد، این تجهیز نیروی نظامی همزمان با وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامساعد سوریه که معلول تحریمهای فلج کننده آمریکاست، ضرر سنگینی برای فرصت حل‌وفصل سیاسی دارد.

عناصر آمریکایی در چند مقر نظامی در سوریه حضور دارند که مهمترین آن، میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در استان دیرالزور و همچنین پایگاه غیرقانونی التنف در جنوب شرق سوریه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول