اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق خریداران سکه از بانک مرکزی اعلام شد

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: پایان خردادماه سال‌جاری آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق خریداران سکه از بانک مرکزی است.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق خریداران سکه از بانک مرکزی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی، احمدرضا مدبرنیا گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر ۱۰۵ قطعه سکه اقدام کردند، مشمول مالیات مقطوع هستند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند، افزود: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است.

وی بیان کرد: خریداران می‌بایست با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی  my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

مدبرنیا تاکید کرد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال جاری ندارند، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه خریداران تا ۵ قطعه سکه معاف از پرداخت مالیات هستند، اعلام کرد: نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع،  نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶ میلیون ریال مالیات مقطوع تعیین شده است.

وی به مودیانی که نسبت به خرید بیش از ۱۰۵ سکه از بانک مرکزی اقدام کردند و همچنین مشاغلی که حسب سوابق پرونده صادره از مراجع، به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند یادآور شد: این دسته از افراد مشمول این دستورالعمل نبوده و تنها مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هستند.

مدبرنیا تصریح کرد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال جاری ندارند، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی سئوالات، انتقادات و پیشنهادات مودیان محترم است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول