اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

محرز: ویروس هندی کشندگی وحشتناک دارد/ با زدن واکسن به نوع کشنده کرونا مبتلا نخواهیم شد

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با اهمیت واکسیناسیون و همچنین میزان کشندگی ویروس‌های جهش یافته توضیحاتی ارائه داد.

محرز: ویروس هندی کشندگی وحشتناک دارد/ با زدن واکسن به نوع کشنده کرونا مبتلا نخواهیم شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: تا همه مردم واکسینه نشوند این ویروس از بین نمی‌رود اما تا آن زمان رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک و شستن دست همچنان اصل پیشگیری است و باید رعایت شود.

مینو محرز  با اشاره به اینکه باید همه مردم واکسینه شوند تا سطح ایمنی بالا برود، اظهار داشت: با زدن واکسن حداقل به نوع کشنده ویروس مبتلا نخواهیم شد و به این دلیل امیدواریم واکسن‌های مورد نیاز به بازار بیاید و وزارت بهداشت بتواند همه را واکسینه کند اما هنوز به آن میزان واکسن دسترسی پیدا نکردیم.

وی تصریح کرد: هنوز واکسن کادر درمان تکمیل نشده و نوبت به مردم عادی نرسیده است و همچنان منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. برخی از مردم سوال می‌کنند که کدام واکسن را تزریق کنند ما در جواب می‌گوئیم هنوز همچنین انتخابی نداریم و مهم این است که هر نوع واکسنی که مؤثر بوده و وجود داشته باشد را باید زد و زدن واکسن یک باید است.

محرز با اشاره به اینکه سرعت انتقال ویروس انگلیسی بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: بیماری نیز با این ویروس سخت‌تر است اما مدل جدید آفریقای جنوبی و هندی فاجعه هستند. ویروس هندی کشندگی وحشتناک دارد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: استان مرزی سیستان و بلوچستان روابط نزدیک و رفت و آمد زیادی با هند دارند و به همین دلیل باید مراقب میزان ابتلاء در این استان بود و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی راهکار مقابله را واکسیناسیون عمومی دانست و گفت: باید هر چه زودتر دسترسی به واکسیناسیون برای عموم آغاز شود و مشکل خیلی بزرگی که وجود دارد این است که واکسن در دنیا کم است. یعنی اگر درخواست بدهیم، آماده نیست.

محرز گفت: در نهایت توصیه می‌شود که مردم پروتکل را رعایت کنند و فعلاً با رعایت اصول اولیه و پیشگیری‌های لازم جان خود را حفظ کنند تا نوبت به واکسیناسیون هم برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول