اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب معارض عربستانی: مواضع ریاض مشوق اسرائیل برای جنایات بیشتر است

یک حزب معارض عربستانی در بیانیه‌ای همراه با محکومیت شدید اقدامات رژیم صهیونیستی، مواضع و حمایت‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله دولت سعودی از رژیم تل آویو را نیز محکوم کرد.

حزب معارض عربستانی: مواضع ریاض مشوق اسرائیل برای جنایات بیشتر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب معارض «التجمع الوطنی» (مستقر در لندن) امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای، مواضع دولت سعودی را حامی و مشوق تجاوزات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی دانست.

به نوشته وبگاه ویکیلیکس سعودی، در این بیانیه آمده است که معارضان عربستانی بشدت تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس شریف و حمله وحشیانه به مسجدالاقصی و شلیک گلوله و پرتاب بمب [صوتی] به سمت نمازگزاران و همچنین کوچ اجباری مردم فلسطین و تجاوز به بیت المقدس به خصوص محله «شیخ جراح» را محکوم می‌کنند.

حزب التجمع الوطنی همچنین تأکید کرد که اگر حمایت جهانی نبود، رژیم اشغالگر قدس نمی‌توانست در طول دهها سال گذشته به جنایات خود ادامه دهد و همزمان پاسخی دریافت نکند و در طول این‌ سال‌ها، کشورهای جهان اقدامی نکردند که این رژیم از حد حدود خود تجاوز نکند.

این بیانیه می‌افزاید: «اگر همراهی حاکمان عرب نبود و اگر کشورهای عربی علیه مردم خود به سمت رژیم صهیونیستی نمی‌رفتند، این رژیم هرگز امکان ادامه جنایت‌هایش را نداشت. این حکومت‌ها عامل بقای رژیم اشغالگر شده و به تمجید از آن می‌پردازند و همزمان با آن ائتلاف می‌کنند و از این مسیر به جریان سرکوب ملت‌ها در منطقه دامن زده و آن را تقویت می‌کنند».

حزب التجمع الوطنی در بیانیه خود دولت سعودی و رژیم‌های عربی در خلیج فارس را جریان ساز مفهوم اشغالگری و سرکوب ملت‌ها و عدالت در منطقه دانست و گفت که این کشورها به تبعیت از رژیم اشغالگر، مردم فلسطین را خشونت‌طلب توصیف کرده و تلاش دارند با متهم کردن فلسطینی‌ها بار مسئولیت را از دوش صهیونیست‌ها برهانند.

در ادامه این بیانیه آمده است که رژیم عربستان سعودی دست به بازداشت گسترده و شکنجه مخالفان به تقلید از شگرد و راه و روش رژیم صهیونیستی می‌زند و همزمان هر کسی که با آرمان فلسطینی همراهی کند را سرکوب می‌کند و استبداد موجود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همردیف اشغالگری و تضییع حقوق مردم فلسطین است.

التجمع الوطنی سپس تأکید کرد که نقش‌آفرینی کشورهای عربی در جنایات رژیم صهیونیستی، صرفا مردم فلسطین را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، بلکه کل منطقه را به خطر انداخته است و مهر تأیید جامعه جهانی به اقدامات رژیم صهیونیستی و همسویی کشورهای عربی با آن تحقیر تصمیم و اراده تمامی مردم منطقه است.

این حزب در پایان از تمامی کشورها و سازمان‌های جهانی خواست تا در مسیر حمایت از حقوق بشر و یاری مظلوم و مقابله با ظلم حرکت کنند و جهان را از هرگونه توحش و استبداد که بی گناهان را هدف قرار داده است برهانند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون (چهارشنبه) به ۳۵ نفر رسیده که در میان آنها دوازده کودک و سه زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۲۳۳ نفر رسیده است.

بنا بر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این سه روز حدود ۱۰۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است و حداقل پنج صهیونیست در این حملات به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول