اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عملیات اجرایی احداث خط 10 متروی تهران آغاز شد

شهردار تهران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین بخش از خط 10 متروی تهران گفت: حمل و نقل عمومی در پایتخت چندان مورد پشتیبانی دولت قرار نگرفته است.

عملیات اجرایی احداث خط 10 متروی تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین قطعه از خط 10 متروی تهران اظهار داشت: امیدواریم با احداث این خط، ترافیک شمال  تهران به موازات بزرگراه شهید همت و زین‌الدین تعدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری به طور متوسط 10 کیلومتر در سال به خطو ط مترو اضافه کرده‌ایم، گفت: شرایط اقتصادی به هر حال حاد بوده و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کرونا نیز پیش آمده بود، ولی با این وجود اقدامات لازم را جهت توسعه حمل و نقل عمومی انجام دادیم. 

وی ادامه داد: البته معتقدیم که حمل و نقل عمومی تهران موضوعی حاکمیتی است و به اندازه اهمیت آن مورد پشتیبانی دولت قرار نگرفت. 

حناچی گفت: 30 ایستگاه مترو تا پایان این مدیریت شهر  به طورکلی به بهره‌برداری رسیده و قرارداد ساخت 630 واگن با چین منعقد شده و در تلاشیم 400 واگن را حداکثر توان ساخت داخل به نتیجه برسانیم. 

شهردار پایتخت در مورد واردات اتوبوس‌های برقی اظهار داشت: اولین بخش از اتوبوس‌های برقی به زودی وارد کشور می‌شود و یکی از خطوط اصلی و بی‌آر‌تی با این اتوبوس‌ها مجهز خواهد شد. 

وی بیان داشت: 10 درصد آلودگی هوا به موتورسیکلت‌ها بازمی‌گردد که برقی شدن آنها در هوای تهران ایجاد خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد:‌ در این دوره تصویب طرح جامع ریلی تهران را در دستورکار قرا  دادیم که این موضوع اهمیت‌ حرکت‌های سلیقه‌ای را در آینده به حداقل می‌رساند و  یک مرجع تصویبی خود در هماهنگی با بقیه برنامه‌ها محسوب می‌شود. 

وی در مورد اتصال مترو شهرهای اقماری به تهران گفت: متروی تهران به هشتگرد وصل شده. موضوع پرند را هم در دستورکار داریم و بر همین اساس ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) به زودی به پرند متصل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول