اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدیریت مصرف مهمترین گام در راستای جلوگیری از تنش آبی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جایگاه علمای دین برای بسط و گسترش آموزه‌های دینی مبنی بر اعتدال و میانه روی در مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آب جهت جلوگیری از تنش آبی، بسیار مهم است.

مدیریت مصرف مهمترین گام در راستای جلوگیری از تنش آبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از منابع آب امری خداپسندانه و فرابخشی و تنها راه برون رفت از بحران خشکسالی مدیریت مصرف منابع آب استان است.

وی بیان کرد: جایگاه علمای دین برای بسط و گسترش آموزه‌های دینی مبنی بر اعتدال و میانه‌روی در مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آب برای جلوگیری از تنش آبی، بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت منابع آب استان عنوان کرد: با توجه به کاهش 83 درصدی بارندگی فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، امسال به دلیل کاهش نزولات جوی با خشکسالی مواجه خواهیم شد، لذا باید ضمن مدیریت منابع آبی موجود، اقدامات مؤثری نیز در خصوص صرفه جویی بعمل آوریم تا بتوانیم از ایجاد تنش آبی در استان جلوگیری نماییم.

آرش آریانژاد بیان کرد: تریبون روحانیون جایگاه ارزشمندی برای انعکاس دغدغه‌های مسئولان استانی است لذا استفاده از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، تاثیرات و بازخورد قابل توجهی بدنبال خواهد داشت.

وی به بخشی از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حوزه تعادل بخشی و مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: این شرکت در راستای صیانت از منابع آب استان، علاوه بر اجرای طرح‌های احیاء و تعادل بخشی از ظرفیت گروه‌های گشت و بازرسی جهت برخورد با متخلفین بخش آب، نصب کنتورهای هوشمند و اصلاح الگوی کشت نیز استفاده کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان عمده منابع آب در غرب و بیشترین دشت‌ها در شرق کردستان واقع شده و براساس سند آمایش استان محور توسعه کشاورزی این استان در شرق، که با افت شدید منابع آب زیرزمینی مواجه هستیم واقع شده است.

آریانژاد افزود: خوشبختانه وزارت نیرو پس از انقلاب با سرمایه‌گذاری بسیار زیادی شروع به مطالعه انتقال آب در داخل استان نمود که نمونه بارز آن انتقال بین حوضه ای سدهای آزاد و ژاوه است.

وی ضمن اشاره به تامین آب شرب شهرستان سقز اضافه کرد: یکی از مطالبات بحق مردم شهرستان سقز در سنوات گذشته تامین آب شرب سالم و پایدار بود که با تلاشهای مجموعه آب منطقه‌ای کردستان یکی از مدرن‌ترین تصفیه خانه‌های کشور با تاسیسات و امکانات روز دنیا، سال گذشته در این شهرستان افتتاح شد.

آریانژاد در خاتمه این نشست به بحران خشکسالی در اواسط سال آبی اشاره و عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان، تامین آب شرب پایدار است و این شرکت نیز در همین راستا اقدامات زیربنایی و مهمی را انجام داده است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول