اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیریت شهری در چهار سال گذشته چند کیلومتر مترو ساخت؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: طی چهار سال گذشته، مدیریت شهری 40 کیلومتر مترو ساخته و حدود 30 ایستگاه جدید نیز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیریت شهری در چهار سال گذشته چند کیلومتر مترو ساخت؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران اظهار داشت: طی سالهای گذشته تاکنون 230 کیلومتر مترو در تهران ساخته شده؛ یعین متوسط سالی 5 کیلومتر به خطوط مترو اضافه شده است و در صورتی که ما اقدامات را طی این سالها دو برابر می‌کردیم، در حال حاضر شبکه کامل مترو براساس طرح جامع حمل و نقل ریلی داشتیم. 

وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته یکی از اولویت‌های شورای پنجم توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل آلودگی هوا بوده است، گفت: در این مدت بیش از 26 ایستگاه مترو افتتاح شده که چهار ایستگاه جدید هم به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

هاشمی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که برای توسعه خطوط مترو وجود داشته، استفاده از دستگاه‌های حفار اتوماتیک بوده که من در گذشته هم پیگیری کردم تا پیمانکاران این دستگاه‌ها را خریداری کنند و در احداث  خطوط مدنظر قرار دهند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر 3 دستگاه حفار مکانیزه بیکار مانده و یکی از آنها امروز در عملیات احداث خط 10 به کار گرفته شد و من خواستارم که دو دستگاه دیگر نیز طی چهار ماه باقی‌مانده از عمر مدیریت شهری، در پروژه‌ها به کارگیری شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در زمینه اشتغال و معیشت رشد کم اقتصاد سبب شده وضعیت زندگی مردم سخت شود، گفت: برنامه ششم اکنون به انتها رسیده و باید برنامه هفتم سیاست‌ها ابلاغ و به دولت ارائه شود و اقدامات لازم اجرایی شود، چرا که اگر رشد اقتصاد نباشد، تولید، اجرای طرح‌ها و ایجاد اشتغال دچار مشکل می‌شود. 

هاشمی تأکید کرد: در چهار سال گذشته 40 کیلومتر مترو ساخته شده و شورا از عملکرد شهرداری در احداث خطوط مترو رضایت دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول