اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مشکلات شهری با حمله به منتقدین حل نمی‌شود

مردمی که از نزدیک هر روز شاهد بهتر یا بدتر شدن شهرشان هستند و عملکرد شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا حتی بیش از عملکرد ارگانی مانند ریاست جمهوری برای شهروندان قابل لمس است. مردم یک کلانشهر باید احساس زندگی در یک کلانشهر با توازن طبقاتی را داشته باشند نه احساس زندگی در یک شهر فرسوده و خاک گرفته.

مشکلات شهری با حمله به منتقدین حل نمی‌شود

خبرگزاری فارس - سخنان اخیر شهردار تهران در کلاب هاوس و در نشست های خبری گویای نکته انحرافی نسبت به واقعیات جامعه است که شنونده ها چندان به آن اهمیتی نمی‌دهند. حناچی در میان صحبت های خود با اشاره به مسئله پرستو ها به این موضوع تاکید کرد که مدیران باید مراقب پرستو ها باشند و آن ها سراغ من نیز آمده اند!

فارغ از اینکه این جمله در شان یک مدیر رده بالای نظام هست یا خیر باید به این نکته توجه کرد که چرا پرستو ها مسئولین این دوره شورا و شهرداری را هدف قرار داده اند و با چه تحلیلی برای به دام انداختن این افراد از روش پرستو ها استفاده شده است؟ 

بخش دیگر صحبت های شهردار تهران تاکید بر عملکرد شهرداری پیرامون عدم شهر فروشی و ارزان اداره کردن شهر بود که بیش از مطلب قبل میتواند یک فریب تاریخی باشد، این صحبت در حالی انجام میگیرد که تراکم فروشی در تهران متوقف نشده و شهرداری به عنوان ارگان مسئول صرفا به این موضوع انتقاد و اعتراض داشته است.

شهردار تهران بارها از مشکلات پیش روی شهرداری در این دوره صحبت کرده است اما هیچگونه راه حل کارکردگرایی در میان صحبت‌های او شنیده نشد و صرفا توجیهی بر عملکرد ضعیف این دوره در میان حرف های او وجود داشت.

حناچی اگر چه مدعی ارزان اداره کردن شهر است اما برای درک صحت این ادعا باید شهروندان به این مسئله شهادت دهند که تهران ارزان اداره می شود؟ و اساسا این دوره از شهرداری تا چه حد موفق شده زیست پذیری مسالمت آمیزی را برای شهروندان ایجاد کند؟

تهران فارغ از تمام این مشکلات با آلودگی هوای شدید، تنش های اجتماعی و مشکلات عمیقی مواجه است که مردم چندان از روند آن رضایت ندارند. شهرداری تهران در زمینه انتشار آزاد اطلاعات نیز کارنامه قابل قبولی ارائه نکرده است. حناچی در پاسخ به خبرنگاران پیرامون برخورد دوگانه با مطبوعات گفت: همین که دوستان مخالف هم در این جلسه حضور دارند و اتفاقا سوال هم می پرسند، نقض غرض شماست.

این توجیه رفتار صرفا ساکت کردن خبرنگاران منتقد است تا صدای آنان خوب یا بد کمتر به گوش مسئولین برسد و همین رفتار باعث نگاهی تک سویه به اداره ی شهری چند سویه است و نمی توان با روش های فعلی کلانشهری مانند تهران را در یک زیست پذیری صحیح اداره کرد.

شهرداری تهران در  این دوره چهره ای مظلوم از عملکرد خود نشان داد و نتیجه تمام کاستی ها را از عملکرد دوره های قبلی شهرداری اعلام کرد اما در حقیقت آن چه مورد قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت عملکرد فعلی شهرداری‌است و ضعف ها و مشکلات گذشته باید در بستر دیگری با حضور نمایندگان آن دوره بررسی شود، نه اینکه هر کجا به مشکلی بر خوردیم آن را برگردن دوره های قبل بیاندازیم.

تهران برای تمام شهروندان این شهر و حتی ایران است و برای حل مشکلات آن باید به جای غر زدن های پی در پی با حقیقت مشکلات رو به رو شد و با مدیریتی جهادی برای حل آن ها گام برداشت اما پشت میز نشستن هیچ مشکلی را هر هیچ زمانی حل نکرده و نمی کند.

حناچی بار ها از کمبود بودجه و بدهی شهرداری تهران به بانک شهر گفته است اما سوال اینجاست که اگر پول نقد در ابعاد وسیع را به هر مسئولی بدهید به راحتی می تواند یک شهر را مدیریت کند در حالیکه با این شرایط سخت یک شهردار باید خود را به مردم ثابت کند. مردمی که از نزدیک هر روز شاهد بهتر یا بدتر شدن شهرشان هستند و عملکرد شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا حتی بیش از عملکرد ارگانی مانند ریاست جمهوری برای شهروندان قابل لمس است. مردم یک کلانشهر باید احساس زندگی در یک کلانشهر با توازن طبقاتی را داشته باشند نه احساس زندگی در یک شهر فرسوده و خاک گرفته.

***سیدحسین آقاسیدمرتضی- کارشناس مسائل شهری

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول