اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پردیس سینمایی بهمن سنندج معیاری کامل برای نشان دادن خدمات نظام به استان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضور در پردیس سینمایی بهمن سنندج و بازدید از این مجموعه، گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج معیاری کامل برای نشان دادن خدمات نطام در استان کردستان است.

پردیس سینمایی بهمن سنندج معیاری کامل برای نشان دادن خدمات نظام به استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان ظهر امروز با حضور در پردیس سینمایی بهمن سنندج ضمن بازدید از این مجموعه در آیین رونمایی از آلبوم موسیقی عرفانی ذکر ودف نیز حضور پیدا کرد.

وی در سخنانی با تقدیر از رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: مجموعه‌ای که بنده امروز مشاهده کردم بحمدالله یک مجموعه آبرومند، فاخر و بسیار شایسته‌ای است که قابلیت‌های لازم الگو قرارگرفتن درسایر نقاط کشور را دارد.

وی گفت: سالن‌های متفاوت با کاربری های مختلف، استودیو صدا و دوبله، گالری، سینمای کودک، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی هنر، کافی شاپ، نمازخانه، کلاس های آموزشی ، خانه کارتون و کاریکاتور و جذابیت های بصری به کار گرفته شده در معماری ساختمان توجه هر بیننده ای را به خود معطوف می کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: انسان گاهی به جاهایی برای بازدید مراجعه می کند می بیند که در آن مکان هزینه شده است اما جذابیت ندارد و کار به نحو احسن انجام نگرفته است اما دراین مجموعه از منابع به نحو احسن و اکمل استفاده گردیده که نشان از مدیرت خوب جناب مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان و تلاش همکاران حوزه هنری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی این مکان را نمونه ای بسیار خوب برای نشان دادن خدمات نظام عنوان کرد وگفت: آنچه که در کنار توجه صورت گرفته به استفاده درست از منابع باید به آن هم اشاره کرد، انجام آن در سختترین شرایط تحریم و مشکلات کشور است .

وی حوزه هنری را از رویش های بسیار خوب انقلاب نام برد و افزود: مهمترین چیزی که می تواند یک مطلب را ثابت کند وجود آن چیز است و همین فضا و مدیریت جهادی وانقلابی  حاکم برآن مؤید این مطلب است.

وی به دیگر کارهای حوزه هنری اشاره کرد و گفت: اواخر شهریور در اولین سفری که به شهرستان های استان داشتم در سقز از پردیس سینمایی در حال ساخت توسط حوزه هنری بازدید کردم و امروز با دیدن تصاویر به روز شده این سینما با پیشرفت 95 در صدی که ان شاء ا... در یکماه آینده به بهره برداری می رسد شاهد همین اتفاقات خوب هستیم و نشان از دغدغه مندی مسئولین حوزه هنری است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به وضعیت امروز جهان اسلام اشاره کرد وگفت: در این موقعیت باید برای ازائه مطالب دینی و نشان دادن شایستگی های آرمان های نظام و انقلاب از جذابیت ها استفاده کنیم.

وی هنر را یکی از جذابیت‌های مهم هنوان کردندو افزودند: زمانی در مشهد مقدس در یک جلسه‌ای خواستیم زیبایی‌های دین را بر شماریم آنهم با این محدودیت‌های ظاهری، روزه گرفتن، نماز سر وقت خواندن، گناه نکردن و ... 

وی ادامه داد: در زمان حضرت رسول اکرم (ص) پیامبر نه پول داشت، نه قدرت و نه ابزار امروزی هنر و ... اما ایشان با قدرت جذابیت رفتاری و عملی خود توانستند در دل‌ها رسوخ کنند و پیام وحی را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به دوران کرونا و محدودیت‌های آن افزود: این دوران به زودی همچون دیگر دوره های سخت در طول دوران تاریخی به پایان می‌رسد و باید تلاش کنیم از این دوران رخوت برای دوره بعد از آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و از همین الان برای آن زمان مسیر مشخص جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه را آماده کنیم.

وی به آلبوم " ذکر و دف " نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که هنر در خدمت ترویج مفاهیم دینی و عرفانی باشد در قالب های مختلف آن شعر، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، فیلم، عکس، نمایش باید مورد استفاده و حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول