اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دادستان کل کشور در ستاد انتخابات: تعیین شرایط کاندیداتوری برعهده شورای نگهبان است

دقایقی پیش دادستان کل کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور از فرایند ثبت‌نام داوطلبین نامزدی ریاست جمهوری بازدید کرد.

دادستان کل کشور در ستاد انتخابات: تعیین شرایط کاندیداتوری برعهده شورای نگهبان است

به گزارش خبرگزاری فارس، دقایقی پیش محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در محل ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

محمدجعفر منتظری در حاشیه این بازدید، اظهار کرد:‌روند ثبت نام تاکنون خوب بوده است امیدواریم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی این سمت را دارند، حضور یابند. ان‌شاالله مردم نیز با حضور حداکثری بتوانند یک منتخب لایق را انتخاب کنند.

دادستان کل‌ کشور افزود: امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشته باشند. مسئولان نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند. ما نیز در خدمت مجموعه ادای وظیفه خواهیم کرد. من مشکلی خاصی امروز مشاهده نکردم. امیدواریم یک انتخاب خوب و پرشور و سالم داشته باشیم.

منتظری در خصوص مصوبه شورای نگهبان نیز بیان کرد: از نظر قانون‌اساسی تعیین شرایطی که یک فرد که قصد کاندیداتوری دارد، بر عهده شورای نگهبان است اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه از آنجایی که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است، بر عهده این ‌نهاد گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم. شایسته نظام جمهوری اسلامی این چنین دغدغه‌ها نیست. 

وی در پایان تاکید کرد: به نظر من این مساله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد.

از روز گذشته ثبت‌نام داوطلبین نامزدی ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی آغاز شده است و تا پایان روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول