اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نماز عید سعید فطر امسال با حضور مردم مؤمن ایران اسلامی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه منتخب استان برگزار خواهد شد.

برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره اقامه نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه و امامزادگان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هرساله سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان، برگزاری نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی تاکید کرد: نماز عید سعید فطر امسال با حضور مردم مؤمن ایران اسلامی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه منتخب استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: برنامه نماز عید سعید فطر نیز با توجه به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در فضای باز امامزادگان منتخب کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ‌و کمترین مدت زمانی انجام خواهد شد.

کرمی ادامه داد: حضور همه زائران و نمازگزاران باید با ماسک باشد و علاوه بر رعایت موارد بهداشتی باید مهر، تسبیح و زیرانداز به همراه داشته باشند تا دغدغه و نگرانی از این لحاظ وجود نداشته باشد.

وی افزود: نکته مهم در برگزاری نماز عید سعید فطر این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، گستردگی کار را افزایش داده‌ایم، به این صورت که اگر در گذشته در یک بقعه متبرکه یک شهرستان، نماز برگزار می‌شد، امسال نماز عید فطر را در چند بقعه متبرکه شهرستان برگزار می‌کنیم تا جمعیت بیشتری بتوانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از این مراسم بهره‌مند شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه نماز عید فطر در شهرستان زنجان زینبیه و حسینیه اعظم، در شهرستان ابهر امامزاده اسماعیل  (ع)، در شهرستان خدابنده قیدار نبی (ع) در صورت موافقت ستاد کرونا و در شهرستان طارم در امامزاده هاشم و عوف (ع) آب‌بر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال از ابتدای ماه رمضان همه برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار شد، اضافه کرد: در ایام لیالی قدر و شهادت امام علی (ع)، برنامه‌ها با توجه به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به‌مدت دو ساعت در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول