اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اصلاحیه ضوابط استقرار واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

در راستای تسهیل در روند صدور مجوز واحدهای تولیدی، با پیگیری‌های وزارت صمت و حمایت هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به اصلاح ماده ۳ ضوابط استقرار واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی شد.

اصلاحیه ضوابط استقرار واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لزوم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار و پشتیبانی از تولید ملی» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این زمینه معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در ابلاغیه‌ای و بر اساس مصوبات چهل و هفتمین نشست هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد: صدور مجوز احداث توسعه، تغییر خط تولید، تغییر محل واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی در مرحله استقرار در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی که تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست زون‌بندی و رده‌بندی شده‌اند، مستلزم اخذ استعلام از این سازمان نیست.

بر اساس این اصلاحیه تکلیف شده به سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صمت مکلف است در خصوص محصولاتی که تعیین رده نشده‌اند، از سازمان حفاظت محیط زیست استعلام کند و سازمان مزبور پس از رده‌بندی محصول، به استعلام مربوطه پاسخ دهد.

ابلاغیه مذکور در روز گذشته از سوی معاون طرح و برنامه وزارت صمت به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ارسال و ابلاغ شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان حوزه تولید، در راستای انجام مسئولیت‌های خود، تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» را به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار داده است و در همین راستا نسبت به تدوین و ارائه یک بسته پیشنهادی در سه سطح وزارت صنعت، دولت و مجلس شورای اسلامی اقدام کرده است که بهبود فضای کسب و کار یکی از موضوعات اصلی در این بسته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول