اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تزریق واکسن کرونا به ۷۰ درصد سالمندان جیرفتی/هزینه ۳ میلیاردی درمان بیماران کرونایی طی دو ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال و۹۷ درصد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نظر بیماری کرونا واکسینه شدند.



تزریق واکسن کرونا به ۷۰ درصد سالمندان جیرفتی/هزینه ۳ میلیاردی درمان بیماران کرونایی طی دو ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اصغر مکارم عصر امروز در جمع معاونان و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: حدود یک ماه درگیر پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ شدیم. از ۸ هزار مورد مثبت با تست پی‌سی‌آر در حوزه دانشگاه بیش از ۲۵ درصد موارد که تقریبا ۲۳۰۰ مورد مثبت است، مربوط به پیک جدید بیماری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه علی‌رغم ورودی بالای بیماری در پیک جدید حدود 20 درصد موارد مرگ را در این پیک داشتیم که حدود24 مورد مرگ در پیک چهارم است، افزود: این در حالی است که در پیک خرداد و تیرماه سال گذشته 189 مورد مرگ را داشته‌ایم.

وی افزود: کاهش آمار مرگ در پیک جدید بیماری نشان می‌دهد که همه سیستم ما پای کار بود هرچند که یک مورد بیماری و یا مرگ هم برای ما زیاد است.

مکارم با اشاره به نقش استان‌های همجوار با منطقه که بیشتر ترددها از این مناطق انجام می‌شود، عنوان داشت: لازم است که معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های این مناطق جلساتی مشترک در راستای کنترل هرچه بیشتر بیماری در راستای حفظ سلامت مردم برگزار کنند و همکاران حساسیت لازم را به‌ویژه در نظارت جدید بر ترددها به‌ویژه در تعطیلات پایان هفته داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تقدیر روز گذشته وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از اقدامات انجام شده در حوزه جنوب کرمان جهت کنترل و پیشگیری بیماری گفت: امکاناتی که طی شیوع بیماری در جنوب کرمان مستقر شده بی‌نظیر است، تمام بیمارستان‌های منطقه به اکسیژن‌ساز مجهز هستند و دو تانک 20 تنی در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) جیرفت و 12 فروردین کهنوج آماده بهره‌برداری هستند.

مکارم عنوان کرد:  از نظر جذب تجهیزات برای منطقه نه تنها در بین دانشگاه‌های کشورعقب نیستیم بلکه از بسیاری جلوتر هستیم همکاران ما وظیفه خود را انجام دادند. برای ما یک مورد مرگ و یک مورد بیماری هم مهم است پس تلاش می‌کنیم در کنار همکاری ضروری مردم خدمات سلامت‌محور را به بهترین شکل ارائه کنیم.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات بی‌نظیر دانشگاه در موج جدید بیماری کرونا راه‌اندازی بخش بستری موقت در بیمارستان‌های 12 فروردین کهنوج و امام (ه) جیرفت است که اقدامی بی‌سابقه است در برخی روزها ۶۰ مورد بستری موقت داشتیم که خوشبختانه نیاز به خدمات خیلی ویژه نداشتند و در دو شیف می‌توانستند مراجعه و داروهای مورد نیاز را دریافت کنند.

 مکارم افزود: مصرف دارویی ما به یکباره طی دو ماه به 3 میلیارد تومان رسید و سه برابر شد تامین آن کار مهمی بود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته دچار مشکل نشدیم و از قبل ذخیره دارویی داشتیم در غیر این صورت با این پیک شدید دچار مشکل می‌شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال و۹۷ درصد پرسنل دانشگاه واکسینه شدند، گفت: در بحث واکسیناسیون در مناطقی از کشور تخلفاتی رخ داد اما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با نظارت‌های دقیق و جدی هیچ موردی از تخلف را نداشتیم و خارج از آیین نامه وارد نشدیم و طبق برنامه وزارت بهداشت و بر اساس اولویت‌ها واکسیناسیون انجام شد تا اصل موضوع زیر سوال نرود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با تولیدات داخلی واکسن بتوان در مدت کوتاهی واکسیناسیون عمومی انجام شود، عنوان داشت: مردم توجه داشته باشند واکسیناسیون راه صد درصدی پیشگیری از ابتلا به بیماری نیست، واکسن به کاهش شدت بیماری و مرگ ناشی از بیماری کمک می‌کند اما هیچ وقت سبب قطع صد درصدی زنجیره بیماری نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول