اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و سوم لیگ برتر|چشم انتظار یک دربی زیبا در آسیا/همه بازی‌ها زیر سایه استقلال و پرسپولیس

مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر روز جمعه با انجام 5 دیدار آغاز می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه پرسپولیس به مصاف استقلال می‌رود.

هفته بیست و سوم لیگ برتر|چشم انتظار یک دربی زیبا در آسیا/همه بازی‌ها زیر سایه استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته بیست و سوم بدون شک زیر سایه بزرگترین دربی قاره آسیا قرار می‌گیرد. هرچند نتایج سایر مسابقات برای تمامی تیم‌های صدر و قعر جدول اهمیت دارد اما تمام توجه هواداران فوتبال متمرکز بازی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی است.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

گل‌گهرسیرجان - ذوب آهن اصفهان؛ نبرد بقا و بالا نشینی

گل‌گهرسیرجان با سه برد متوالی در حال حاضر 32 امتیازی است و در رده چهارم جدول لیگ قرار دارد. شاگردان قلعه‌نویی در صورت شکست ذوب آهن همچنان خود را در جمع تیم‌های بالای جدول حفظ خواهند کرد اما ذوب آهن در منطقه خطر قرار دارد. تیمی که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و 2 بر صفر استقلال را شکست داد. سبزپوشان اصفهانی حالا برای حفظ رتبه سیزدهم در جدول لیگ تلاش می‌کنند تا همچنان فاصله خود را با قعر جدول حفظ کنند. ذوب آهن اگر در این بازی سخت در سیرجان پیروز شود به بقای خود در لیگ برتر امیدوارتر خواهد شد. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

آلومینیوم اراک- شهرخودرو؛ دوئل سرمربی و کاپیتان اسبق استقلال

دوئل دو مربی استقلالی در اراک می‌تواند هم برای جدول لیگ و هم برای اهالی فوتبال جذاب و حساس باشد. جایی که علیرضا منصوریان سرمربی اسبق آبی پوشان رودروی کاپیتان تیم استقلال قرار می‌گیرد. سیدمهدی رحمتی و منصوریان رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند اما این مرتبه هر دو در موقعیتی برابر مقابل هم قرار می‌گیرند. با توجه به روحیاتی که از هر دو سرمربی سراغ داریم احتمال دارد منصوریان و رحمتی با یکدیگر قبل از مسابقه عکس  یادگاری هم بگیرند اما در نهایت رقیب سرسخت یکدیگر خواهند بود. آلومینیوم 32 امتیازی در صورت پیروزی مقابل شهرخودرو شانس دارد حتی تا رده سوم هم صعود کند و تیم منصوریان جانشین استقلال شود. شهرخودرو 25 امتیازی هم اگرچه در رده دهم جدول است اما جایگاهش متزلزل است و در صورتیکه نتواند از اراک امتیاز بگیرد ممکن است یکی دو پله دیگر در جدول سقوط کند. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

نساجی مازندران - فولاد خوزستان؛ تقابل قرمزپوشان شمال و جنوب

نساجی با 26 گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع لیگ را در اختیار دارد و با 19 امتیاز روی پله پانزدهم جدول لیگ ایستاده است. قرمزپوشان استان مازندران برای بقا نیاز مبرم به سه امتیاز مسابقه با فولاد دارند. فولادی که در لیگ قهرمانان آسیا ضعیف‌ترین نماینده کشورمان بود ولی در لیگ برتر شرایط مناسبی دارد. شاگردان نکونام بیش از 500 روز است که در ورزشگاه خانگی خود شکست نخورده است. نساجی اما هفته گذشته در ورزشگاه شهدای رفسنجان تیم مس را شکست داد تا با روحیه‌ای مناسب به مصاف حریف قدرتمند جنوبی خود برود. بازی رفت را فولاد یک بر صفر برده است و حالا نکونام با تیمش به شهر قائمشهر سفر می‌کند شهری که در آن مربیگری کرده است و به خوبی با شرایط فوتبال نساجی آشناست.

فولاد با یکی دو بازی کمتر 30 امتیازی است و در رده ششم جدول قرار دارد و به دنبال بازگشت به جمع مدعیان و بالانشینان جدول است در حالیکه نساجی برای بقا می‌جنگد.

تراکتور- صنعت نفت؛ نبرد بحران‌زده‌ها؟

بحران‌زده‌ها بهترین عنوانی است که می‌توان برای این بازی انتخاب کرد. صنعت نفت بعد از اینکه چند هفته ابتدایی فصل را عالی بود و نتایج فوق العاده‌ای گرفت اکنون در سراشیبی قرار گرفته است. تراکتور هم با وجود اینکه در لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شد اما در رزوهای گذشته خبرهای حاشیه‌ای زیادی از این باشگاه منتشر شد و حتی گفته شد که در یکی از تمرین‌ها فقط 7 بازیکن حضور داشته‌اند. تراکتور سه هفته است که در لیگ برتر برد نداشته و این مسابقه بهترین فرصت برای این تیم است که به پیروزی برسد. نفت ابادان از هفته یازدهم دیگر هیچ پیروزی نداشته و سه باخت متوالی هم در کارنامه دارد. نفت 25 امتیازی در رده یازدهم جدول است اما اگر روند نزولی‌اش ادامه پیدا کند ممکن است به زودی به تیم‌های قعرنشین نزدیک‌تر شود. تراکتور هم با 28 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده است و می‌خواهد خودش را به تیم‌های بالانشین برساند. مسابقه رفت دو تیم را نفت آبادان 2 بر یک برد اما حالا شرایط دو تیم کاملا متفاوت است.

پرسپولیس - استقلال؛ چشم انتظار یک دربی زیبا

دربی 95 بعد از جدال سرخابی‌ها با تیم‌های اصفهانی برگزار می‌شود. پرسپولیس بعد از تساوی جنجالی با سپاهان وارد دربی می‌شود و استقلال هم بعد از باخت خانگی به ذوب آهن به دربی می‌رسد. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال خستگی و بدشانسی را از دلایل باخت به ذوب آهن عنوان کرد و با قاطعیت گفت با وجود احترامی که برای پرسپولیس قائل است اما در دربی به چیزی جز برد فکر نمی‌کند. او حتی گفت که دربی فردا یک بازی زیبا خواهد بود که هواداران از دیدنش لذت می‌برند. با صحبت‌های سرمربی استقلال قطعا دربی جذاب‌تر و حساس تر خواهد شد زیرا پرسپولیس قهرمان 4 دوره لیگ برتر هم نمی‌خواهد مهم‌ترین بازی باشگاهی خود در سال 1400 را به حریف واگذار کند. قطعا سرخپوشان تهرانی هم برای برد به میدان می‌آیند و همین می‌تواند نوید یک دربی زیبا و تماشایی را بدهد. 

استقلال آنطور که مجیدی گفت جز متین کریم زاده و آرش رضاوند غایب دیگری در دربی 95 نخواهد داشت. پرسپولیس اما سه بازیکن اصلی‌اش مصدوم هستند. امید عالیشاه، سیامک نعمتی و محمد حسین کنعانی‌زادگان به دلیل مصدومیت حضورشان در بازی با استقلال مشخص نیست. پرسپولیس با یازده گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را به همراه فولاد دارد اما خط دفاع استقلال در لیگ برتر سه گل بیشتر از پرسپولیس دریافت کرده ولی در لیگ قهرمانان آسیا متزلزل نشان داد که اکنون با بازگشت محمد دانشگر شرایط دفاع آبی پوشان بهبود پیدا خواهد کرد.

در خط حمله هم پرسپولیس اگرچه بازیکنانی مثل آل کثیر و مغانلو را در اختیار دارد اما این دو بازیکن تجربه بازی در دربی را ندارند اما در آنسوی میدان مهدی قائدی، دیاباته و ارسلان مطهری تجربه حضور در این مسابقه را دارند. مهدی عبدی هم که در بازی رفت گلزنی کرد احتمالا در این مسابقه نیمکت نشین خواهد بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید. 

جمعه ساعت 19:30 بزرگترین دربی قاره آسیا در تهران برگزار می شود و همه امیدواریم وعده فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در مورد جذابیت و زیبا بودن دربی 95 عملی شود و فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید هوادران فوتبال یک بازی زیبا را تماشا کنند. پرسپولیس 42 امتیازی در صورت برد می‌تواند به صدر جدول برسد اما استقلال رده سومی در صورت پیروزی فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس به 5 امتیاز خواهد رسید. از هم اکنون تب فوتبال و دربی در ایران بالا گرفته است. هرچند باید افسوس خورد که چرا این مسابقه بخاطر کرونا در ورزشگاه خالی برگزار می‌شود.

اسامی داوران هفته بیست و سوم لیگ برتر:

*جمعه ۲۴ اردیبهشت
نساجی مازندران – فولاد خوزستان ساعت 17:55

امیر عرب براقی – محمدرضا ابوالفضلی- حسن انتظاری – کمیل غلامی  

ناظر: محمد رضا فلاح 

 آلومینیوم اراک – شهر خودرو مشهد ساعت 18:15

حسین زیاری – محسن سلطانی – علیرضا مرادی – سعید لهراسبی  

ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

 تراکتور تبریز- صنعت نفت آبادان  ساعت 18:30

محمد حسین زاهدی فرد- حسین مرادی – علی احمدی – سعاد وفاپیشه  

ناظر: محمود رفیعی   

گل گهر سیرجان – ذوب آهن اصفهان  ساعت 17:55

پیام حیدری – محمد عطایی- فرهاد فرهاد پور- حسین زمانی       

ناظر: حیدر شکور

پرسپولیس- استقلال ساعت 19:30

محمد رضا اکبریان – علیرضا ایلدرم-مهدی عالیقدر – حسن اکرمی

کمک داور ذخیره: محمد رضا مدیر روستا

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

*یکشنبه ۲۶ اردیبهشت  

سپاهان- مس رفسنجان ساعت 19:20

رضا کرمانشاهی – محمد جواد مداح – علی اکبر نوری- محمد حسین ترابیان

ناظر: سعید بطحایی   

 سایپا تهران- پیکان تهران ساعت 19:25

اشکان خورشیدی – سعید قاسمی – بهزاد پناهی – احمد محمدی

ناظر: علیرضا یزدانی   

نفت مسجد سلیمان – ماشین سازی ساعت 19:25

محمد رضا تارخ – حامد صفایی – سعید زیبا – علیرضا حیدرپناه

ناظر: یدالله جهانبازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول