اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در دمشق

وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری از دیدارهایش با مقامات سوریه در دمشق از جمله دستورکارهای اصلی این سفر را جنایات صهیونیست‌ها، گفت‌وگوهای صلح سوریه و انتخابات پیش رو برشمرد.

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در دمشق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه شد، پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه در گزارشی توئیتری در این باره نوشت: خوشحالم که برای گفت‌وگوهای مهم درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به سوریه بازگشته‌ام.

وی دستورکارهای اصلی این سفر را تجاوز وحشیانه رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، گفت‌‌وگوهای صلح سوریه و انتخابات پیش رو، طرح‌های جامع برای گسترش روابط با سوریه و هماهنگی بین همسایگان برشمرد.

 

 

به گزارش فارس، ظریف پس از دیدار با بشار اسد و المقداد در جمع خبرنگاران گفته بود: امروز در دیدار با آقای بشار اسد و فیصل المقداد وزیر خارجه موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم. اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک ایران و سوریه است که در این زمینه اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح، ثبات و امنیت و پیشرفت در سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وزیر خارجه گفت: آمادگی داریم به عنوان ناظران این انتخابات در انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضورشان در این انتخابات آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفته بود: علاوه بر گفت‌وگوهای ما درباره انتخابات سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه چه در مسیر بازسازی و چه در مسیر مبارزه با تروریسم با آقای بشار اسد، فیصل المقداد وزیر خارجه و سایر دوستان سوری و دوستان فلسطینی درباره وضعیت کنونی فلسطینی اشغالی هم صحبت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های گذشته و در چارچوب دیپلماسی رمضان به قطر، عراق، کویت و عمان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخته بود.

آنگونه که ظریف در پست اینستاگرامی امروز به آن اشاره کرده قرار است سفری چند روزه به منطقه و اروپا داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول