اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت صنایع ابریشم گیلان

دادستان مرکز گیلان از بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت صنایع ابریشم گیلان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی خبر داد.

بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت صنایع ابریشم گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اواسط بهمن‌ماه سال گذشته در جریان سفر استانی به گیلان از چند کارخانه استان بازدید و در جریان روند واگذاری چند کارخانه گیلان از جمله کارخانه‌های ابریشم گیلان قرار گرفت.

کارخانه ابریشم گیلان یکی از این کارخانه‌ها شرکت صنایع ابریشم گیلان، واقع در شهرستان صومعه‌سرا است که در سال ۱۳۶۲ در زمینه تولید نخ ابریشم با ظرفیت اسمی ۱۰۴ تن در سال، با اشتغال حدوداً ۳۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار به‌عنوان یکی از واحدهای بزرگ کشور محسوب می‌شد و در سال ۱۳۸۲ از طریق مزایده عمومی به آقای اسماعیل خلیل زاده کلنگستانی (مالک هتل کادوس) و شرکا به‌صورت نقد و اقساط واگذار شد.

بر اساس آمار چهار واحد از مجموع تعداد پنج واحد بزرگ صنایع تبدیلی ابریشم کشور در استان گیلان استقرار دارد که به دلیل مشکلات حادث‌شده در این بخش و عدم‌حمایت مناسب و همچنین از بین رفتن باغات توت، این صنعت دچار مشکلات جدی شده و سه واحد آن تعطیل و جوانان بسیاری از کار بیکار شدند.

به این منظور و پس از سفر رئیس دستگاه قضا به گیلان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری و قضایی استان رئیس کل دادگستری گیلان را مکلف به تشکیا یک تیم قضایی مجرب کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن وضعبت کارخانه ابریشم گیلان را پیگیری و چگونگی برخورد با متخلفان و کیفر آن‌ها را در اسرع وقت به مردم اطلاع دهند.

بازداشت به اتهام پولشویی و اخلال در نظام تولید 

سید مهدی فلاح میری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت صنایع ابریشم گیلان به اتهام اخلال در نظام تولید و پولشویی اظهار کرد: با پیشرفت تحقیقات پرونده شرکت ابریشم گیلان در دادسرای صومعه سرا، قرار تامین صادره از سوی بازپرس پرونده با تفهیم مستندات و ادله جدید، تشدید و متهم اصلی که پیش از این به دلیل ابتلا به کرونا با تودیع وثیقه آزاد بود، بازداشت و روانه زندان شد.

دادستان مرکز استان گیلان همچنین با اشاره به پیشبرد تحقیقات این پرونده توسط سازمان اطلاعات سپاه، ضمن تقدیر از عملکرد ضابطین خاص تصریح کرد: وقت زیادی برای جمع‌آوری اطلاعات در این پرونده از سوی ضابطین صرف شده که با صدور دستور قضایی برای تسریع در تکمیل تحقیقات و ارایه مستندات کامل، امیدواریم این پرونده هرچه زودتر با اتخاذ تصمیم نهایی در دادسرا، به دادگاه ارسال شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول