اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: حملات راکتی به اسرائیل را محکوم می‌کنیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که واشنگتن عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت علیه تل‌آویو را محکوم می‌کند.

کاخ سفید: حملات راکتی به اسرائیل را محکوم می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای به ارائه جزئیاتی از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این بیانیه آمده است: «بایدن حملات راکتی حماس و دیگر گروه‌های تروریستی به اورشلیم (قدس اشغالی) و تل‌آویو را محکوم کرد. او حمایت تزلزل‌ناپذیر خود از امنیت اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود را اعلام کرد».

بر این اساس، بایدن به نتانیاهو گفت که آمریکا تمایل دارد مسیری برای احیای آرامش پایدار در فلسطین اشغالی طی شود و اینکه در شهر قدس اشغالی نیز باید ثبات و آرامش مجدداََ برقرار گردد.

به نوشته وبگاه کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان اطلاعات جدیدی از تعاملات دیپلماتیک واشنگتن با کشورهای منطقه‌ای از جمله مصر، اردن، قطر و مقام‌های فلسطینی قرار داد.

در پایان این بیانیه آمده است: «این دو توافق کردند که مباحثات نزدیک بین تیم‌هایشان را که شامل تعاملات پایدار بین وزرای خارجه، وزرای دفاع [و جنگ]، فرماندهان ارشد و مشاوران امنیت داخلی است، حفظ کنند».

پیش از این بایدن طی سخنرانی در کاخ سفید با حمایت از حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به فلسطینیان در شهرهای اشغالی و نوار غزه، مدعی شد: «انتظار و امید دارم که [این تنش‌ها] به زودی کاهش پیدا کند. وقتی هزاران فروند راکت به سمت سرزمین شما می‌آید، اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند». (جزئیات بیشتر)

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

بعد از حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، ارتش این رژیم از شلیک شدن بیش از یک‌هزار و پانصد فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی سه روز اخیر خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تاکنون حداقل پنج صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول