اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید نمایندگان پارلمان قزاقستان بر لزوم تقویت حفاظت از اماکن آموزشی

نمایندگان پارلمان قزاقستان خواستار تشدید کنترل صدور مجوز برای دریافت اسلحه گرم و همچنین تقویت حفاظت از مراکز آموزشی در این کشور شدند.

تاکید نمایندگان پارلمان قزاقستان بر لزوم تقویت حفاظت از اماکن آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان پارلمان قزاقستان خواستار تشدید کنترل صدور مجوز برای اسلحه گرم و همچنین تقویت حفاظت از مراکز آموزشی شدند.

این پیشنهاد را نمایندگان حزب سیاسی «آق ژال» قزاقستان به «عسکر مامین» نخست وزیر این کشور ارائه کردند.

«آندری لینیک» عضو حزب «آق ژال» قزاقستان ضمن قرائت این درخواست به واقعه غم انگیز اخیر که در یکی از مدارس شهر «قازان» فدراسیون روسیه اتفاق افتاد اشاره کرد که در نتیجه آن یک جوان 19 ساله چندین دانش آموز را به قتل رساند.

وی افزود: به نظر می‌رسیدکه چنین فجایعی در آن طرف اقیانوس رخ می دادند، اما این واقعیت که چنین اتفاق در فدارسیون روسیه، کشور همسایه ما، جایی که مقررات مربوط به گردش سلاح و امنیت امکانات آموزشی بسیار سخت است، به وقوع پیوست.

این مقام قزاقی ادامه داد: این اتفاق ما را نگران و مجبور می کند دوباره به الزامات در قانون گذاری در زمینه ایمنی ضد تروریستی مدارس و موسسات پیش دبستانی خود توجه کنیم.

بنابر سخنان وی، در قزاقستان حفاظت از امکانات آسیب پذیر در برابر تروریسم بسیار ضعیف است برای مثال در موسسات آموزشی با ظرفیت حداکثر 3 هزار محصل، تنها سیستم نظارت ویدیویی فعال است. برای امکانات آموزشی با ظرفیت بیش از 3 هزار نفر، علاوه بر سیستم نظارت ویدیویی هشدارهای امنیتی، سیستم های کنترل، مدیریت دسترسی و هشدار نیز اضافه می‌شود.

وی افزود: وظایف امنیتی در مدارس توسط ناظرانی انجام می شود که غالبا در سن بازنشستگی هستند و گاهی اوقات تنها یک صحبت مودبانه با آنها برای ورود بدون موانع به ساختمان موسسه آموزشی کافی است.

لینیک افزود: امروزه بسیاری از ساختمان های دولتی مانند یک قلعه غیر قابل نفوذ، با نگهبانان نظامی و حصارهای پنج متری که می توانند در برابر هجوم تعداد زیادی از افراد متجاوز مقاومت کنند، مجهز هستند، در حالی که مدارس و موسسات پیش دبستانی در واقع مانند یک بنای بدون درب هستند.

نماینده پارلمان همچنین از این واقعیت که در قزاقستان حق دستیابی به سلاح های غیر نظامی پس از 18 سالگی مشکلی ندارد، انتقاد کرد.

در این رابطه، نمایندگان حزب «آق ژال» خواستار بازنگری الزامات سیستم حفاظت ضد تروریستی از امکانات آموزشی با تجهیز آنها به سیستم های دزدگیر، نظارت ویدیویی و سیستم های هشدار، پست های امنیتی با کارمندان آموزش دیده ویژه شرکتهای خصوصی امنیتی، ایست بازرسی، فلزیاب شدند.

همچنین نمایندگان مجلس قزاقستان از نخست وزیر این کشور خواستند به کارمندان خدمات امنیتی که از اماکن عمومی محافظت می کنند، اجازه دهند سلاح به همراه داشته باشند و وظیفه محافظت از نه تنها مجموعه اموال، بلکه همچنین امنیت افراد را به آنها تحمیل کنند.

نمایندگان پارلمان قزاقستان همچنین بر لزوم تشدید کنترل صدور مجوز برای نگهداری اسلحه گرم تاکید کردند. به اعتقاد این افراد سن افراد برای دریافت مجوز برای نگهداری اسلحه گرم باید از 18 به 24 سال  تغییر کند.

در تاریخ 11 می در شهر قازان روسیه بر اثر حمله مسلحانه  یک جوان 19 تعداد 9 نفر کشته و 18 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول