اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بخشی از مصلای قم مرکز واکسیناسیون می‌شود/ احتمال رگبار و آبگرفتگی معابر

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از تجهیز بخشی از مصلای قم به عنوان مرکز جامع واکسیناسیون کرونا خبر داد و اظهار کرد: محدودیت های وضعیت نارنجی کرونایی در استان برقرار است.

بخشی از مصلای قم مرکز واکسیناسیون می‌شود/ احتمال رگبار و آبگرفتگی معابر

محسن اروجی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به این که همکاری مردم و اصناف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی سبب وضعیت نسبتا نزولی شیوع کرونا در استان شده است بیان داشت: اتحادیه های صنفی باید در برابر تخلف احتمالی اصناف پای کار باشند و نسبت به غیرفعال سازی و یا پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند.

وی افزود: ممنوعیت تردد بین استان ها مربوط به عید سعید فطر از ظهر روز سه شنبه در استان قم نیز اجرایی شده و نیروی انتظامی نسبت به جریمه متخلفان بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان این که این ممنوعیت تردد تا ظهر روز شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اضافه کرد: بر اساس اعلام، وضعیت رنگ بندی کرونایی قم همچنان نارنجی است و از این رو محدودیت های این وضعیت مانند تعطیلی گروه های شغلی سه و چهار تا پایان هفته آینده برقرار است.

اروجی سپس به موضوع راه اندازی بیمارستان مادر در قم اشاره کرد و گفت: مدیریت استان از دانشگاه علوم پزشکی قم خواسته است تا این بیمارستان در نخستین فرصت آماده بهره برداری و  افتتاح شود، از این رو برگزاری نشست های هماهنگی با حضور مدیریت بیمارستان و مسؤولان استان برای تحقق این امر ادامه خواهد داشت.

وی سپس به موضوع امتحانات دانش آموزان توجه داد و خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه غیرقابل تغییر ستاد ملی مبارزه با کرونا، امتحانات کلاس های نُهم و دوازدهم از تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت ماه تا بیست و چهارم خرداد ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم اضافه کرد: بر اساس مصوبه دیگر ستاد ملی مبارزه با کرونا، استان های مختلف کشور باید نسبت به ایجاد مراکز جامع واکسیناسیون اقدام کنند که این امر در استان قم نیز پس از راه اندازی اخیر مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجتمع امام خمینی (ره) ادامه دارد و در آینده ای نزدیک، بخشی از مصلای قم هم با تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان به این عنوان تجهیز می شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه های استان در این موضوع و بویژه راه اندازی مراکز دیگر تجمیعی واکسیناسیون، موظف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی قم هستند.

اروجی درباره مصوبه ستاد مدیریت بحران استان جهت تهیه اتومبیل جدید حمل واکسن در قم گفت: قرارداد نهایی خرید این اتومبیل از کارخانه ای در سلفچگان نهایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در پایان به پدیده رگبار و گرد و غبار احتمالی روزهای آینده در استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، دستگاه های امدادی باید آمادگی های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول