اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هرکسی به ایران، انقلاب و اسلام توجه داشته باشد باید در انتخابات شرکت کند

امام جمعه کرج گفت:انتخابات خوب باعث قوت، آبرو و عزت کشور می‌شود هرکسی که به سه کلید واژه ایران، انقلاب و اسلام توجه داشته باشد باید در امر انتخابات شرکت کند.

هرکسی به ایران، انقلاب و اسلام توجه داشته باشد باید در انتخابات شرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در کرج، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه تحول انسان است، گفت: ماه مبارک رمضان ماه تحول انسان به سمت کمال است که اهل ایمان با انجام اعمال مقرره در این ماه با بهره مندی از سفره گسترده الهی و با سرنوشت جدید رقم خورده در شب قدر، حیات دوباره ای پیدا می‌کنند. روز عید فطر نوید دهنده این تحول و روز پاداش یک ماه بندگی خداست که خالصانه و همراه با جهاد نفس انجام گرفته.

امام جمعه کرج با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، بیان کرد: رسول خدا فرمود: عید فطر هدیه ای است که از طرف خداوند به مردان و زنان امتم داده شده و خداوند متعال چنین هدیه ای را پیش از من به هیچ کس نداده است. این روز، روز شکرگزاری است از خدای تعالی که توفیق بندگی یک ماهه را داد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه عید سعید فطر عید وحدت و انسجام مسلمانان است، خاطرنشان کرد: این عید علاوه بر جنبه های فردی که سعادت بخش است و ثواب فراوان دارد، جنبه های سیاسی اجتماعی قابل توجهی هم دارد. چون این عید را تمام مسلمین جهان گرامی  می‌دارند. یعنی وحدت و انسجام مسلمین در انجام این عبادت الهی و ارتباطی که بین حلقه‌های دینی در سراسر جهان وجود دارد بوجود می آید. پس عید فطر عید وحدت و انسجام مسلمانان است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای برهم زدن وحدت مسلمین استفاده می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان اسلام به هر وسیله و در هر زمان که فرصت پیدا کنند و مقتضی را فراهم ببینند اقدام برای از بین بردن این وحدت خواهند کرد. یا تلاش می‌کنند که امنیت و آرامش را در جامعه مسلمین از بین ببرند ولو با روش های ددمنشانه و سفاکانه.

وی در ادامه افزود: مثل بمب گذاری در مقابل دبیرستان دخترانه که به نام حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه بود در کابل افغانستان که در نوبت عصر این مدرسه نزدیک دو هزار نفر دانش آموز درس می‌خوانند و کشتار مظلومانه نوجوانان بیگناه شیعه که جهان اسلام را غمگین کرد و زخمی بر زخم‌های او اضافه کرد و برگی بر جنایت های استکبار اضافه کرد.

مجامع بین المللی به مسئله افغانستان ورود کند

نماینده رهبر معظم انقلاب با یبان اینکه مجامع بین المللی در مسئله افغانستان ورود کنند، گفت: قطعاً این جنایت را شیطان بزرگ طراحی و توسط مزدوران پلیدش عملیاتی کرده تا خروجش از کشور افغانستان را به خاطر ناامنی ها به تاخیر بیاندازد. ما نمازگزاران در این روز عید این حرکت ضد بشری را محکوم کرده و از سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی می خواهیم که با ورود به موقع و اثرگذار جلوی گردنکشی و خونریزی استکبار و مزدورانش را بگیرد.

آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر برگزاری پرشور انتخابات پیش رو، تصریح کرد: مطلب مهم داخلی که عرض می کنم راجع به انتخابات است که باید پرشور و با حضور پررنگ مردم انجام شود و همه باید به هم توصیه کنیم که شرکت در انتخابات فراموش نشود. اگر صحنه را رصد کنید و ببینید کاملاً روشن است که بوق های استکبار با استفاده از همه ابزارها و بعض افراد غربزده وا داده داخلی با انواع ترفندها برای همه سلایق مطالبی را آماده کرده که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند.

وی در ادامه افزود: این طراحی امروز دشمن است و از قبل هم بود و در این دوره بیشتر دارند روی این قصه کار می‌کنند و همه ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم که حضور، حضور گسترده ای باشد. حضور گسترده مردم، اعلام انزجار و مبارزه با سیاست‌های استکباری علیه ایران است. یعنی هر مقدار که شما بیشتر شرکت کنید و در این صحنه مشارکت بیشتری صورت بگیرد نشان دهنده تنفری است که مردم ما از دشمنان خودشان دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب، گفت: همانطورکه ملاحظه فرمودید رهبر معظم انقلاب هم بر انتخاب مطلوب و خوب تاکید فرمودند. یکی دو روز گذشته بیانات ایشان را دیده اید. مطالب مهم و راهبردی را بیان کردند که انشاءالله مورد توجه قرار می‌گیرد. انتخابات خوب و مطلوب نتیجه اش موجب زیاد شدن قوت، آبرو و امنیت کشورخواهد بود. برای هر کسی که به ایران و اسلام و انقلاب و به هر بخشی از آن که اعتقاد داشته باشد باید در این امر شرکت کند.

آیت الله حسینی همدانی در پایان گفت: اگر دوستان دقت کرده باشید شاخصه های این انتخاب خوب برای تشکیل  دولت جوان در بیان معظم له هست و باید بعد از تائید صلاحیت ها، بررسی کرد که این ویژگی‌ها در چه کسی هست تا مصداقش را پیدا کنیم. مدیریت، کفایت، ایمان، معتقد به توانمندی های داخل، عملکرد انقلابی، عدالتخواه، ضد فساد و کسی که فرصت کار به جوانان بدهد. اینها آن شاخصه های اصلی است که باید ببینیم افرادی که اسمشان مشخص خواهد شد کدامشان این شاخص ها را دارند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول