اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیداری و آینده‌نگری باید ضمیمه روزه‌داری‌ها شود

امام جمعه نکا گفت: بیداری، هوشیاری و آینده‌نگری باید ضمیمه روزه‌داری ما شود و در این راستا با دقت نظر بیشتری برای آینده و عاقبت برنامه‌ریزی کنیم.

بیداری و آینده‌نگری باید ضمیمه روزه‌داری‌ها شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: رمضان ماه عبادت و بندگی است و با قرار گرفتن در ماه شوال و عید سعید فطر باید تلاش کنیم که این عبادت حفظ و از گناه دوری کنیم.

وی افزود: گناهان ما در ماه رمضان بخشوده می‌شود و افرادی که در این ماه روزه‌داری کردند؛ گناهان گذشته‌شان بخشوده می‌شود؛ گناهی که به خدا مربوط است بخشوده می‌شود؛ اما حق مردم و ظلم به مردم و بندگان خدا بخشیده نمی‌شود و باید جبران شود.

امام جمعه نکا با تأکید بر اینکه باید کنترل در اعمال و رفتار در بعد از ماه رمضان بیش از گذشته شود؛ خاطر نشان کرد: باید مراقبت کنیم تا مجددا" گرفتار دام شیطان و گناهان نشویم و در مبارزه سخت با شیطان پیروز شویم.

محمدی‌لائینی افزود: عید برای کسی است که گناه نکند و باید تلاش کنیم تا رضایت خداوند را جلب کنیم و امیدواریم عبادات و قرآن خواندن و طاعات ما به برکت امام علی(ع) مورد درگاه باری‌تعالی باشد.

وی گفت: برای جلب رضایت خداوند راههای مختلفی وجود دارد و یکی زکات فطره است؛ زکات فطره شرط روزه و حفظ انسان است و اگر شرط انجام نشود، روزه قبول نیست.

امام جمعه نکا یادآور شد: زکات بر سه قسم است؛ زکات مال، بدن و علم که اگر زکات پرداخت نشود؛ نماز قبول نمی‌شود و اگر نماز قبول نشود بقیه اعمال ما مورد قبول خداوند نیست.

وی تصریح کرد: زکات فطره واجب است و اگر زکات فطره پرداخت نشود؛ اعمال مورد پذیرش نیست و واجب موکد است و باید انجام شود.

محمدی‌لائینی خاطر نشان کرد: در شرایطی قرار داریم که واجبات موکد فراوانی داریم و مسائل مربوط به زمان و مشارکت عمومی در انتخابات و آینده نظام است که واجب موکد است و باید به آن عمل شود.

وی افزود: معیارها و شاخص ها باید مورد توجه ویژه باشد که رهبری سه شاخصه مهم جوان بودن، ایمان به خدا و انقلابی بودن را برای انتخاب اصلح برشمردند و جوان بودن به معنای سن کم نیست؛ بلکه توانایی و قدرت انجام کار داشته باشد؛ ایمان به خدا داشته باشد و انقلابی باشد و لذا مشارکت و انتخاب اصلح مهم است و باید مورد توجه باشد تا فردی که در شورا و هر انتخاباتی انتخاب می‌شود؛ در خط ولایت باشد.

امام جمعه نکا اظهار کرد: افراد دو تابعیتی که سر در گرو دیگری دارند، انتخاب مناسبی نیستند و افرادی را انتخاب کنیم که ایرانی باشند و نیمی ایرانی و نیمی غیرایرانی نباشند و افرادی را انتخاب کنیم که در خط ولایت و شهدا باشند.

محمدی‌لائینی گفت: بیداری و هوشیاری را ضمیمه روزه کنید و بی تفاوت نباشید و در متن سیاست باشید و در مسیر ولایت ثابت قدم باشید.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول