اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۴ مرکز اهدای خون تهران در عید فطر فعال است/ اهدای ۳ هزار واحد خون در لیالی قدر

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه مراکز جامع وصال، شهرری، تهرانپارس و ستاری در تعطیلات عید فطر پذیرای اهداکنندگان خون هستند، گفت: در شب‌های قدر امسال، ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و ۹۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

۴ مرکز اهدای خون تهران در عید فطر فعال است/ اهدای ۳ هزار واحد خون در لیالی قدر

محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر نسبت به سال گذشته اظهار داشت: در لیالی قدر ۲ هزار و ۹۲۱ نفر در استان تهران خون اهدا کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۱ نفر مرد و ۱۲۰ نفر از آنان زن و ۵۲۸ نفر اهداکننده بار اولی بودند.

وی گفت: سال گذشته به‌واسطه شیوع بیماری کرونا میزان اهدای خون به‌طور چشمگیری کاهش یافت اما امسال شاهد افزایش مراجعات جهت اهدای خون بودیم که با توجه نیاز همیشگی به آن بسیار امیدوارکننده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در استان تهران همچنان نیازمند اهدای خون هستیم، گفت: از مردم شریف استان تهران درخواست داریم با توجه به این موضوع که نیاز به خون همیشگی است و عمر پلاکت فقط ۳ روز است، با مراجعه مستمر در روزهای آینده اقدام به اهدای خون کنند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه بیماران نیازمند به خون چشم‌به‌راه اهداکنندگان هستند تصریح کرد: اغلب نیازمندان به خون با مشکلات انعقادی و سرطان درگیر هستند که در صورت کمبود این فراورده مجبور به تماس و اعلام فراخوان به اهداکنندگان مستمر هستیم و از آنجا که ذخایر خون در استان تهران بسیار محدود است از شهروندان تهرانی تقاضا داریم با اهدای مستمر از کاهش ذخایر خون جلوگیری کنند.

وی در پایان با تأکید بر فعالیت مراکز اهدای خون در تعطیلات عید سعید فطر خاطرنشان کرد: مراکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس)، منطقه ۲۰ (شهرری) و منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶ و مرکز جامع وصال از ساعت ۸ تا ۲۰:۳۰ آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول