اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزیدگان جشنواره ملی آیات معرفی شدند/ خبرنگار فارس سمنان در میان برترین‌ها

نفرات برتر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه «آیات» که به همت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره ملی آیات معرفی شدند/ خبرنگار فارس سمنان در میان برترین‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یک هزار و ۱۰۰ اثر در ۱۲ رشته به دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات و رسانه «آیات» ارسال شده بود.

۱۲ رشته در چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات شامل ۶ رشته بخش اصلی و ۶ رشته بخش ویژه بود که بخش ویژه برای اولین بار در این جشنواره پیش‌بینی شد.

داوران همگی از استادان به‌نام حوزه مطبوعات و رسانه بودند و در هر رشته یک داور مجزا کار بررسی آثار را انجام داد.

هیأت داوران چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات متشکل از اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار، مریم سلیمی، بهزاد خورشیدی و مهرداد خلیلی بود.

این جشنواره به‌منظور رقابت بین خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه‌ای، ادمین‌ها و فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فعالان، مؤسسات و نهادهای تخصصی قرآنی، عموم علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی برگزار شد.

این جشنواره کلیه موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه‌های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل‌بیت (ع) را در برمی‌گیرد و سبک زندگی اسلامی و قرآنی، وحدت اسلامی، انفاق و کمک‌های مؤمنانه، جهاد و مقاومت اسلامی، پوشش و عفاف، فرهنگ ولایت و مهدویت با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی، مبارزه با ظلم و استکبارستیزی، آسیب‌های اجتماعی، آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآن، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر اسلام (ص)، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، نماز و نیایش، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی و توجه به محیط‌زیست، از موضوعات مطرح در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات بود.

جشنواره ملی مطبوعات و رسانه «آیات» به دو بخش اصلی و ویژه تقسیم می‌شد. بخش اصلی در رشته‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس برگزار شد و در هر رشته، از سه نفر برتر تقدیر می‌شود و بخش ویژه نیز شامل تولیدات در حوزه چندرسانه‌ای مانند انیمیشن، موشن‌گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، طرح و تصویر، پوستر یا اعلان و کلیپ است و در هر رشته از یک اثر برتر و در مجموع از ۶ نفر تقدیر می‌شود.

اسامی نفرات برتر بخش‌های مختلف این جشنواره به شرح زیر است:

بخش اصلی:

در رشته خبر، مهدی احمدی از تهران رتبه دوم و مجتبی قربانی از مازندران رتبه سوم را کسب کردند و هیأت داوران اثری را حائز رتبه اول ندانست.

در رشته تیتر، مرتضی مزینانی‌صفابین از سمنان رتبه دوم و سید عابد میرمعصومی از سمنان رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش نیز هیأت داوران جشنواره اثری را حائز رتبه اول ندانست.

در رشته مصاحبه، محبوبه فرامرزی از خراسان رضوی رتبه اول، صدیقه رضوانی‌نیا از تهران و محبوبه فرهنگ از اصفهان رتبه دوم مشترک و محمد آسیابانی و تیمور کاکایی از تهران و اشکان جهان‌آرای از مازندران رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

در رشته سرمقاله و یادداشت، علی صیادقبادی از تهران رتبه اول، حنان سالمی از خوزستان رتبه دوم و سید احمد حسینی ماهینی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

در رشته گزارش، محبوبه فرامرزی از خراسان رضوی رتبه اول، وجیهه غلامحسین زاده از قم رتبه دوم و حنان سالمی از خوزستان رتبه سوم را کسب کردند و اثر احمد فیاض از خراسان رضوی شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش عکس نیز سید محمد آل رسول از خراسان رضوی رتبه اول، مهدی ایمانی از آذربایجان شرقی رتبه دوم و اسماعیل طحان از سمنان رتبه سوم را کسب کردند.

بخش ویژه:

محمدحسین بارونقی از اصفهان در رشته اینفوگرافیک، امیرحسین حسن‌زاده از سمنان در رشته پوستر، امیر اسماعیلی از آذربایجان شرقی در رشته موشن‌گرافیک و محمدعلی حیدری از سمنان در رشته کلیپ برگزیدگان بخش ویژه این جشنواره بودند.

انتهای پیام/74001/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول