اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست قانونگذاران آمریکایی برای محکومیت اخراج فلسطینیان از «شیخ جراح»

بیست‌وپنج نماینده کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه اخراج فلسطینی‌ها از منازلشان در محله‌ای از قدس شرقی نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، خواستار محکوم کردن این اقدام توسط واشنگتن شدند.

درخواست قانونگذاران آمریکایی برای محکومیت اخراج فلسطینیان از «شیخ جراح»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیست‌وپنج قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور خواستار محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و اخراج ساکنان محله «شیخ جراح» از قدس اشغالی شدند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، این اعضای کنگره آمریکا که از حزب دموکرات بودند، از بلینکن خواستند ضمن محکوم کردن برنامه رژیم صهونیستی برای تصرف اراضی فلسطینیان، فشارهای دیپلماتیکی را برای جلوگیری از عملی‌شدن چنین اقداماتی انجام دهد.

این روزنامه نوشت: «تعداد امضاکنندگان این نامه، که حدود یک هفته‌ای هست که توسط مارک نیومن و مارک پوکان در حال پخش‌شدن در کنگره است، بیش از چیزی است که منابع خبری انتظار داشتند و این نشان‌دهنده نارضایتی روزافزون حزب دموکرات از برنامه‌ها برای کوچاندن اجباری [فلسطینیان] است».

بر اساس این گزارش، از جمله امضاکنندگان این نامه می‌توان به «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «رشیده طلیب» و «بتی مک‌کالم» اشاره کرد که طی روزهای اخیر اظهارنظرهای تندی علیه رژیم صهیونیستی در بین آمریکایی‌ها داشتند.

نیومن در بیانیه‌ای برای توضیح دلیل نوشتن این نامه گفت: «خانواده‌های فلسطینی از تمام حقوق لازم برای زندگی امن در منازلشان برخوردار هستند. به همین دلیل است که همکارانم را هدایت کردم تا در این نامه از وزارت خارجه بخواهیم فوراََ این اقدامات شنیع توسط اسرائیل علیه خانواده‌های فلسطینی در قدس شرقی را محکوم کند».

به نوشته هاآرتص، وی همچنین افزود: «برنامه‌های اسرائیل برای تخریب منازل فلسطینیان در البوستان و اخراج فلسطینیان از منازلشان در شیخ جراح، نقض آشکار کنوانسیون چهارم ژنو است».

قانونگذاران آمریکایی در این نامه با تاکید بر مخالفت طولانی‌مدت واشنگتن با تخریب منازل فلسطینیان در قدس شرقی، از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند: «فوراََ محکم‌ترین پیام دیپلماتیک به اسرائیل را مبنی بر کنار گذاشتن این برنامه‌ها، بفرستد».

این در حالی است که از سوی دیگر، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و تلاش برای انحراف توجهات از کشتار مردم غزه، خواستار توقف مذاکرات وین برای احیای برجام شدند.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بیان اینکه طی سه روز درگیری‌ با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، بیش از هزار و پانصد فروند راکت و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده، از افزایش حملات به مواضع مقاومت در غزه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول