اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

برگزاری یا عدم برگزاری المپیک توکیو؛ مسئله این است!

با توجه به اینکه کمتر از 3 ماه به برگزاری المپیک باقی مانده اما به نظر می‌رسد مشکلات ژاپنی‌ها برای ساماندهی بازی‌ها ادامه دارد.

برگزاری یا عدم برگزاری المپیک توکیو؛ مسئله این است!

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که ۱۰ هفته به آغاز بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده اما به نظر می‌رسد روز به روز به چالش‌ها و مشکلات مقامات برگزاری افزوده می‌شود؛ به طوری که دولت محلی به منظور برگزاری یا عدم برگزاری آن به شدت تحت فشار قرار گرفته است. مخالفت ادامه‌دار مردم ژاپن، اعتراضات گسترده در مناطق مختلف این کشور، سوال نمایندگان مجلس از نخست وزیر، مخالفت ستاره‌های تنیس و ... از جمله چالش‌های جدید کمیته برگزاری بازی‌هاست.

* مخالفت ۶۰ درصدی مردم با برگزاری المپیک

نظرسنجی صورت گرفته توسط یک رسانه ژاپنی در اوایل هفته گذشته نشان داد ۶۰ درصد مردم ژاپن مخالف برگزاری المپیک هستند؛ این در حالی است که در میان گزینه‌ها "تعویق المپیک" به چشم‌ نمی‌خورد. این نظرسنجی واکنش یوشیهیده سوگا نخست وزیر را هم به دنبال داشت؛ به طوری که گفته بود المپیک اولویت دولت نیست بلکه سلامتی و ایمنی مردم مهمتر است.

از طرفی برخی از فرمانداران ژاپن نیز اعلام کردند در طول بازی‌ها نمی‌توانند بیمارستان های خود را در اختیار بیماران کرونایی المپیک قرار دهند چرا که شهروندان خود در اولویت هستند.

 

* ستاره‌های تنیس هم مخالف المپیک شدند

علاوه بر شهروندان ژاپنی، نائومی اوساکا و کی نیشیکوری ۲ ستاره تنیس این کشور هم اعلام کردند اگر سلامت مردم به خطر بیفتد، برگزاری المپیک درست نیست.

از طرفی سرنا ویلیامز و رافائل نادال ۲ تنیسور مطرح جهان نیز اعلام کردند حضور آنها در بازی‌های توکیو آن هم در بحران کرونا هنوز مشخص نیست.

* تظاهرات در اطراف استادیوم ملی المپیک و دادخواست آنلاین

با برگزاری مسابقات آزمایشی در استادیوم المپیک ژاپن، حدود ۱۰۰ نفر مخالف با دادن شعار و با در دست داشتن پرچم تظاهرات کردند. آنها اعلام کردند در شرایط کرونا چرا دولت اصرار به برگزاری المپیک دارد.

از طرفی با طرح دادخواست آنلاین در مخالفت با المپیک، بیش از ۳۰۰ هزار نفر آن را امضا کردند تا به این صورت مخالفت خود را نشان دهند. اعتراضات گسترده باعث شد تا نمایندگان مجلس سوالاتی را از یوشیهیده سوگا نخست وزیر داشته باشند. البته آنها از پاسخ سوگا قانع نشدند و اعلام کردند صحبت‌های نخست وزیر بیشتر به شعار شباهت دارند. نمایندگان کشور میزبان اعلام کردند در شرایط کنونی برگزاری المپیک به صلاح نیست.

 

* دغدغه مسئولان ورزش کشور از شائبه‌های تعلیق المپیک

تمامی این موارد در حالی گزارش شده که مسئولان ورزش کشورمان دغدغه‌های خود را با مقامات برگزاری مطرح کردند اما تاکید دولت ژاپن به برگزاری مسابقات است. آنها بر این باور هستند مردم ژاپن نگران هستند با ورود خارجی‌ها کرونا شیوع یابد اما باید مردم را آگاه کرد که ورزشکاران واکسینه می‌شوند و ایمنی آنها به خطر نمی‌افتد.

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در این باره گفت: "تاکید ژاپن تا امروز به برگزاری بازی‌ها بوده و شرایط برای برگزاری ایمن مسابقات با اخذ تست کرونا و پروتکل‌های بهداشتی فراهم است." با این حال، اکنون برگزاری یا عدم برگزاری این بازی ها در راس اخبار گرفته و باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار این رویداد است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول