اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخستین تماس وزیر خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اوضاع فلسطین را بررسی کرد.

نخستین تماس وزیر خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار و اوضاع فلسطین را بررسی کرد.

این نخستین تماس مقام ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش کرد که عباس از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تماس تلفنی دریافت کرد و دو طرف آخرین تحولات قدس، غزه و کرانه باختری را بررسی کردند.

عباس در این تماس تلفنی، توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هر مکانی و جلوگیری از تجاوزات شهرک‌نشینان و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را ضروری خواند.

وی همچنین بر اهمیت دستیابی به راه‌حل سیاسی مبتنی بر اصل مشروعیت بین‌المللی و تضمین پایان اشغالگری اسرائیل بر اراضی فلسطینی و نیز دست یافتن ملت فلسطین به آزادی و استقلال تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز اهمیت دستیابی به آتش‌بس و توقف خشونت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت که آمریکا با تمامی طرف‌های مربوطه برای دستیابی به آرام‌سازی تلاش می‌کند.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شدت یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، نیز بامداد پنجشنبه در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کردند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه امروز (پنج‌شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون ۸۳ نفر در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول