اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

بررسی کلان‌داده جستجوی گوگل در سرزمین‌های اشغالی| صهیونیست‌ها از کدام گروه مقاومت بیشتر می‌ترسند؟

در این گزارش به بررسی و تحلیل آمارهای جست‌وجوی گوگل ترندز درباره نام گروه های مقاومت در بین شهروندان رژیم صهیونیستی پرداخته‌ایم.

بررسی کلان‌داده جستجوی گوگل در سرزمین‌های اشغالی| صهیونیست‌ها از کدام گروه مقاومت بیشتر می‌ترسند؟

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، مرکز پژوهشی «بتا» با بررسی آماری سرچ گوگل ترندز به مقایسه سرچ نام گروه‌های مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی در مدت زمان یک سال اخیر پرداخته است.

منطقی به نظر می‌رسد که جست‌وجوی نام یک گروه مقاومت در جامعه رژیم صهیونیستی را از روی علاقه ندانسته بلکه از روی ترس، نگرانی و تمایل به آگاهی جهت کاهش اضطراب بدانیم (گروه‌های مقاومت، یک گروه موسیقی یا سری جدید آیفون نیستند که از روی علاقه سرچ بشوند). لذا بررسی این نمودار می‌تواند اطلاعات تقریبی خوبی از نگرانی‌های امنیتی بدنه جامعه (نه دولت) رژیم صهیونیستی بدهد.

گروه‌های مقاومت بررسی شده در این نمودار حماس، حزب الله، سپاه و حوثی‌های یمن هستند که با رنگ‌های آبی، نارنجی، سبز و زرد هستند. 

 

 

آنچه از نمودار برمی‌آید، حماس بیشترین آمار سرچ را بین شهروندان رژیم صهیونیستی دارد که ظاهرا با توجه به نبرد موشکی کنونی بین حماس و رژیم صهیونیستی، شهروندان این رژیم حق داشته‌اند از این خطر قدرتمند در بیخ گوششان بترسند. (هر جست و جویی توسط یک اسرائیلی که حداقل یکی از سه عبارت فوق را دارا باشد، حساب شده است). 

گروه مقاومت دوم حزب الله لبنان است که تنها اندکی با حماس در این رتبه‌بندی تفاوت دارد. البته همانطور که مشاهده می‌شود رکورد بیشترین سرچ در روز نیز به حزب الله برمیگردد (مرتفع‌ترین قله آبی رنگ).

سومین گروه مقاومت، سپاه است که با عبارت irgc بررسی شده. سپاه خیلی کمتر از دو گروه فوق مورد جست و جوی کاربران قرار گرفته است.

چهارمین گروه مقاومت بررسی شده در نمودار فوق، انصار الله یمن است. واقعیت این است که سرچ در مورد انصار الله آنگونه که در نمودار فوق به نمایش در آمده نمی‌تواند صفر باشد، بلکه این نمودار در مقایسه با حماس و حزب الله و سپاه آمار جست و جوی این گروه را بسیار کم معرفی می‌کند. همانطور که انتظار می‌رود از نظر اسرائیلی‌ها انصار الله جای نگرانی برای اسرائیل ندارد (هر چند ممکن است در واقع اینگونه نباشد.)

در نتیجه تمام این بررسی‌ها، بنظر می‌رسد جامعه اسرائیل و شهروندانش، "ترس نزدیک" برایشان مهمتر و اضطراب‌زاتر از "ترس قدرتمند" است. به این معنی که با اینکه سپاه بسیار قدرتمندتر از حزب الله و حماس است و اساسا قابل مقایسه با این دو گروه نیست، اسرائیلی‌ها بیشتر حزب الله و حماس را که در نزدیکیشان است جست و جو می‌کنند. این ترس قطعا بر دولت اسرائیل هم تاثیر گذار است. برای مثال کار را برای مجاب کردن شهروندانش به عدم مهاجرت معکوس سخت کرده و مجاب کردن آن‌ها را در توانایی تامین امنیت شهروندان مورد تشکیک قرار داده است؛ چرا که با توجه به سرچ شهروندان آنان به چنین باوری از سمت دلت خود نرسیدند. همچنین این موضوع می‌تواند بر کارآمد بودن تجهیز نیروهای مقاومت اطراف اسرائیل صحه بگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول