اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی/ شلیک ۲۰۰۰ موشک و راکت به صهیونیست‌ها

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است در حملات بامدادی به نوار غزه، ۱۶۰ جنگنده حدود ۴۵۰ موشک را در عرض فقط ۴۰ دقیقه به اهداف متعددی در شمال غزه شلیک کردند.

نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی/ شلیک ۲۰۰۰ موشک و راکت به صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد در حملات بامدادی و نیمه‌شب گذشته حدود ۱۶۰ جنگنده نیروی هوایی این رژیم، نوار غزه را زیر حملات موشکی خود گرفتند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که صدوشصت جنگنده در عرض فقط ۴۰ دقیقه، حدود ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در شمال نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل با بیان اینکه عملایت شب گذشته بزرگترین حملات طی درگیری‌های چند روز اخیر به نوار غزه بود، گفت هنوز در حال ارزیابی اثرات بمباران شب گذشته بر گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس هستند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌ها و توپخانه‌های این رژیم نیز طی شب گذشته حملات شدیدی را به مردم بی‌گناه نوار غزه انجام دادند.

سخنگوی ارتش این رژیم با بیان اینکه نیروی زمینی هنوز عملیات علیه نوار غزه را آغاز نکرده و فعلا در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت ۵۰۰ گلوله توپخانه و ۵۰ گلوله تانک در عرض یک ساعت،  فلسطینیان را هدف گرفتند.

به نوشته تایمزاسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه در چهار روز گذشته، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

 


تصویر هوایی از شهر اشغالی «عسقلان» بعد از عملیات راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی

 

در این بیانیه با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» فقط توانستند چند ده فروند از این موشک‌ها و راکت‌ها را رهگیری کنند، آمده است که تعداد زیادی از آنها به مناطق پرجمعیت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطرف غزه برخورد کرده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

با این حال«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی امروز تهدید کرد حملات به نوار غزه را تا «زمانی که لازم باشد» ادامه می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول