اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری جشن بازگشت شرکت هفت تپه به بیت المال از سوی دانشجویان انقلابی

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه های تهران با حضور در مقابل کارخانه نیشکر هفت تپه، جشن بازگشت این شرکت به بیت المال را برگزار کردند.

برگزاری جشن بازگشت شرکت هفت تپه به بیت المال از سوی دانشجویان انقلابی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه های  تهران با حضور در مقابل کارخانه نیشکر هفت تپه، جشن بازگشت این شرکت به بیت المال را برگزار کردند.

در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با عنوان « جشن آزادسازی هفت‌تپه از دست اسدبیگی» برگزار شد، نمایندگانی از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، جنبش عدالتخو دانشجویی و کارگران هفت تپه به بیان مطالبی درباره واگذاری های مسئله دار برخی صنایع پرداختند.

 

 

* باید به سراغ موانع بعدی برویم 

روح‌الله دشتی مسئول کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در این مراسم گفت: کارگران شرکت هفت تپه به ما یاد دادند که چگونه پای‌ آرمان‌های خود بایستیم و ناامید نشویم و تا لحظه رسیدن به هدف خسته نشویم.

وی ادامه داد: مانع اول برداشته شد و الان باید به سراغ موانع بعدی برویم و فکر نکنیم که قضیه تمام شده است.

این فعال دانشجویی افزود: چیزی که تحت عنوان خصوصی سازی انجام می‌شود، خصوصی سازی نیست و خصولتی سازی است و تجربه هپکو و کشت و صنعت مغان و هفت تپه و... این را ثابت کرده است.

* عده‌ای نمی‌خواستند خواسته دانشجویان و کارگران به نتیجه برسد

محسن نراقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: روند فعالیت چندسال اخیر دانشجویان، حمایت و مطالبه مسائل و مشکلات مستضعفان بوده و شعار آن‌ها دانشجوی مسلمان فدای، مستضعفان است.

وی تاکی کرد: عده‌ای همیشه با امنیتی کردن فضا نمی‌خواستند خواسته دانشجویان و کارگران به نتیجه برسد اما تجربه خلع ید مالک شرکت هفت تپه ثابت کرد که مطالبه در فضای درست و آرام جواب می‌دهد و در کشور فساد سیستماتیک وجود ندارد و دستگاه‌های نظارتی هنوز با فسادها مبارزه می‌کنند.

*  آزادسازی شرکت هفت تپه عید مطالبه‌گران کارگری و دانشجویی درحوزه خصوصی‌سازی‌ است

سیاوش علی‌نژاد عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه عم طی سخنانی با تبریک آزادسازی شرکت هفت تپه، گفت: این اقدام به‌مثابه عید مطالبه‌گران کارگری و دانشجویی درحوزه خصوصی‌سازی‌ است.

وی در ادامه گفت: مصادیق موفق و به‌نتیجه‌رسیده‌ای نظیر مغان و هفت‌تپه فقط نوک کوه یخ خصوصی‌ها در کشور هستند و مطالبه‌ها همچنان تا به نتیجه رسیدن تمام اشتباهات رخ‌داده در خصوصی‌سازی‌ها سراسر کشور ادامه می‌یابد.

این فعال دانشجویی افزود: مصداق هفت‌تپه فقط خصوصی‌سازی انجام‌شده در کشور را به چالش نکشید؛ بلکه قانون کار ناعادلانه را نیز شدیدا به‌ چالش کشیده‌است و بازنگری عادلانه در این قانون هم از مطالبات مهم ما است.

 * تاکید بر پیگیری مستمر مسائل و مشکلات کارگران

دانشجویان بسیجی در این مراسم که به همراه کارگران شرکت هفت تپه برگزار شد، با در دست داشتن پلاکاردهایی بر پیگیری مستمر مسائل و مشکلات کارگران و شرکت های دیگر که در مسئله واگذاری های مسئله دار دچار آسیب شده اند، تاکید کردند.

به گزارش فارس، ستگاه قضایی در دوره تحول با دستور ویژه آیت الله رییسی با قاطعیت به بحث برخی کژکارکردها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری‌های بی‌ضابطه و شائبه‌دار ورود کرده و در این زمینه احکامی صادر و اقداماتی صورت گرفته است.

پس از ابطال واگذاری‌های شائبه دار و فسادآمیز بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی نظیر«هپکو»، «ایران ترانسفو»، «ماشین سازی تبریز»،«شرکت تولید نیروی برق شاهرود»، «شرکت آب و خاک پارس»، «شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان»، «سیلوی سنقر»، «شرکت تراورس البرز» ، «شرکت فولاد میبد» و …حالا با ورود دستگاه قضایی، شرکت هفت تپه نیز از واگذاری معیوب رهایی یافت و به بیت المال بازگشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول