اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حجت الاسلام فرزانه: شرکت در انتخابات حق مردم و برگردن آنهاست

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک نعمت بی بدیل است، گفت: شکر نعمت واجب است و شرکت در انتخابات همان شکر نعمت است، دشمن می‌خواهد ملت را از شرکت در انتخابات منصرف کند چرا که می‌داند این نظام جمهوری اسلامی عزرائیل آخر اوست.

حجت الاسلام فرزانه: شرکت در انتخابات حق مردم و برگردن آنهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، پس از حمد پروردگار،  ثنای پیامبر(ص) و توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله این روزها که باید مومنانه با آن برخورد کنیم انتخابات است، انتخابات حق شماست و کسی نمی‌تواند این حق را از شما بگیرد، هر انسان عاقل آزاد این حق را دارد اما هر جا که حق وجود دارد وظیفه هم وجود دارد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه اگر این به این حق در قالب وظیفه عمل نکردید گناه کرده‌اید، عنوان کرد: سوال می‌شود از شما که چرا از حق خود استفاده نکردید بعضی مواقع رهبری لازم است با آحاد مردم مشورت کند و نظر آن‌ها را بخواهد، چنین حقی دارد، این انتخابات نظرخواهی رهبری نسبت به رییس جمهور است و در نهایت رای مردم را رهبر تنفیذ می‌کند.

انسان نمی‌تواند در مقابل سرنوشت خود بی تفاوت باشد

وی متذکر شد: ما نمی‌توانیم در مسأله‌ای که رهبری از ما مشورت می‌خواهند از این مشورت طفره برویم، انتخابات حق است چرا که انسان نمی‌تواند در مقابل سرنوشت خود بی تفاوت باشد، شما کسی را انتخاب می‌کنید که چهار سال با تمام امکانات، سرنوشت ما را تعیین کند نمی‌توان بی اعتنا بود.

فرزانه با بیان اینکه دیدید کسی که با آرایش زنانه از این کشور خارج شد در قالب همین انتخابات بالا آمد، یادآور شد: بنده صدای نکبت او را می‌شنیدم که می‌گفت همه ملت را بکشید، دیدید چه ضربه‌ای به ملت زد و چه عزیزانی را از ما گرفت؟

امام جمعه موقت مشهد تبیین کرد: چون انسان حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند، باید از این حق درست استفاده کند و رای بدهد، رای ندادن نشانه بی تفاوتی نسبت به سرنوشت است، نظام جمهوری اسلامی در بین نعمت های الهی یک نعمت بی بدیل است، اگر بخواهیم اسلام را در همه جای زندگی خود بیاوریم و به بهشت برویم باید اسلام را در قالب یک نظام حکومتی بیاوریم، حکومت غیر اسلامی نمی‌تواند خود را جمع کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نعمت است و آیا شکر نعمت واجب نیست؟ تاکید کرد: انتخاب کردن یک نعمت است و باعث می‌شود این نظام قدرتمند شود، همه پیامبران ما دنبال چنین چیزی بودند، انتخاب یک شکر نعمت است، قرآن می‌فرماید: «لان شکرتم لازیدنکم».

فرزانه خاطرنشان کرد: عامل شکست استکبار جهانی نظام جمهوری اسلامی است، جز قدرت نظام اسلامی کسی قدرت شکست استکبار و شرک جهانی را ندارد، مرحوم سید جمال‌الدین اسدآبادی می‌گفت که مسلمانان بدانید جبهه‌ای که مقابل تو هست اروپا و غرب است و اروپا سعی می‌کند ما را از چیزی بترساند و خسته کند، می‌خواهد ما را با کشتار بترساند.

امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر اینکه اگر ما را با تحریم در فشار قرار می‌دهند می‌خواهند مارا خسته کنند و جز این چیزی ندارند، اضافه کرد: اما رای دادن شما مقابله با این کار دشمن است، رای ندادن خوشحال کردن استکبار و نادیده گرفتن خون شهداست، مگر می‌شود خون شهید سلیمانی و بهشتی و مطهری را نادیده بگیریم؟

وی افزود: آن‌ها می‌گویند وقتی مردم حکومتی را نخواهند به آن رای نمی‌دهند پس ما حق داریم از مردمی که نظام خود را نمی‌خواهند حمایت کنیم، این همه تلاش می‌کنند که مردم رای ندهند، چون می‌دانند این نظام عزرائیل آخر دشمن است.

فرزانه تصریح کرد: عزیزان رای دادن حق است و هر حقی وظیفه‌ای به دنبال خود دارد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند که رای دادن از نظر عقلی، شرعی و انقلابی یک کار لازم است.

اصل و اولویت انسان عقل و قلب و نفس است

امام جمعه موقت مشهد در خطبه عبادی نیز اظهار کرد: شرافت ماه رمضان به این خاطر است که برای اشرف مخلوقات یعنی انسان برکات زیادی داشت. این ماه بزرگ با این برکات و هدایای بزرگ برای انسان پیامش این بود که اصل و اولویت انسان عقل و قلب و نفس است.

وی  با بیان اینکه انسانیت به این سه چیز یعنی  عقل و قلب و نفس است، افزود: در ماه  رمضان خداوند قرآن را نازل کرد تا با کمک عقلمان خدا و جایگاه و مسئولیت خودمان را در آفرینش بشناسیم و خدا در این ماه قران را برای کمک عقل فرستاد.

فرزانه متذکر شد: وقتی انسان از عقل در پرتو قرآن استفاده کرد می‌تواند صراط مستقیم را پیدا کند پس قرآن برای هدایت انسان نازل شد.

امام جمعه موقت مشهد تشریح کرد: وقتی غبار گناه از دل برداشته شد چشم و گوش دلمان باز می‌شود و از کدورت و زنگار و تاریکی پاک می‌شود و با دلی نورانی مسائل را می‌بینیم، امام علی(ع) می‌فرمایند که آنچه دل را نورانی می‌کند دعاست.

وی با بیان اینکه نفس انسان یک موجود پرتمایل، وحشتناک و افسار گسیخته است، ادامه داد: نفس می‌تواند داعشی و صهیونیست کودک کش بسازد، انسان اگر در کانال نفس‌ افتد زشتی‌های او انتها پیدا نمی‌کند، ماه رمضان باعث می‌شود در مقابل تمایلات، خود را نگه داریم و این فلسفه روزه است.

وی بیان کرد: وقتی عقل به وسیله قرآن و  نفس بوسیله روزه کنترل و قلب انسان به وسیله دعا نورانی می‌شود و میوه تقوا بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول