اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحولات سازنده در گرو حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات است

امام جمعه ساوه حضور در صحنه و تغییر مدیران ناکارآمد را نوعی اعتراض به عملکرد مسئولین فعلی دانست و گفت: با تحریم انتخابات و قهر با صندوق رای مشکلات کشور بیشتر می‌شود، اصلاحات مثبت و تحولات سازنده در گرو حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات است.

تحولات سازنده در گرو حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه بر لزوم ارتقا سواد رسانه‌ای و تقوای سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: هر نوع قضاوت بر اساس شنیده‌ها، بر اساس شایعات، بر اساس القائات رسانه‌ای ممنوع و ناپسند است چراکه همین شایعات، امنیت روانی و اجتماعی را از مردم سلب کرده و باعث ناامنی جامعه شده و می‌شود. 

وی افزود: اگر در انتخابات دوره‌های پیشین به این مهم که دستور الهی نیز هست عمل می‌کردیم و تسلیم شایعات نمی‌شدیم امروز در این وضعیت نبودیم، بر اساس شایعات در انتخابات، خیلی از مواقع ناشایسته گزینی کردیم. 

امام‌جمعه ساوه با تأکید بر اینکه سرنوشت هر کشوری به دست مردم همان کشور تعیین می‌شود، اضافه کرد: اگر قبل از انقلاب اعتراض داشتیم، انقلاب کردیم طاغوت و استبداد را کنار زدیم، امروز هم در مرحله دوم انقلاب باید پاک‌سازی و تحول مدیریتی کشور به سمت صلاح با تحول اصولی و مبنایی و اسلامی صورت گیرد.

حسینی حضور در صحنه و تغییر مدیران ناکارآمد را نوعی اعتراض به عملکرد مسئولین فعلی دانست و تصریح کرد: با تحریم انتخابات و قهر با صندوق رأی مشکلات کشور بیشتر می‌شود، اصلاحات مثبت و تحولات سازنده در گرو حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات است. 

وی بصیرت سیاسی و ولایت محوری را خنثی‌کننده نقشه دشمنان دانست و بیان کرد: نقشه دشمنان به هم ریختن کشور و ایجاد ناامنی و آشوب و اغتشاشگری با سیاه نمایی، با ایجاد اختلافات داخلی به‌ویژه دوقطبی سازی‌های تحریک‌کننده، با حرف‌های ساختارشکنانه، برخی جاماندگان و واماندگان و پیمان‌شکنان است. 

خطیب نماز جمعه ساوه اضافه کرد: برخی با زیر سؤال بردن سلامت انتخابات، با مخدوش کردن و زیر سؤال بردن عملکرد و تصمیمات نهادهای اجرایی و نظارتی به‌ویژه شورای نگهبان به دنبال ایجاد تنش و آشوب هستند.

حسینی یکی از اهداف شعارها و سخنان ساختار شکنانه و قداست ستیزی نسبت به رهبری معظم را تهییج افکار عمومی و زمینه‌سازی برای اغتشاش‌گری دانست و گفت:  تبلیغ قهر با صندوق‌های رأی، تحریم انتخابات و القاء یاس و ناامیدی نسبت به تأثیر انتخابات در بهبود اوضاع کشور همه و همه برای کاهش مشارکت است تا مشروعیت سیاسی نظام اسلامی را مخدوش کنند.

وی لازمه یک انتخاب مناسب را شناخت کافی از افراد و ملاک قرار دادن وضعیت فعلی آنان دانست و گفت: کسانی در دورانی خدمات خوب و سوابق خوبی داشته‌اند و محبوب مردم بودند اما الآن وارونه شدند و به نظام و رهبری پنجه می‌اندازند بدانند که جریان انقلابی از هر کس که با ولایت زاویه گرفت و از قطار انقلاب پیاده شد، از او عبور می‌کند.

امام‌جمعه ساوه بصیرت سیاسی، دشمن‌شناسی و ولایتمداری را مهم دانست و افزود: یک طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلستان با خط تحریم انتخابات، با زیر سؤال بردن سیستم انتخابات و تأثیر انتخابات و دیگری صف جریان انقلابی دعوت به انتخابات و انتخاب مدیر کارآمد حزب‌اللهی و ولایی است که باید مردم بدانند از نردبان چه جریانی بالا می‌روند.

حسینی همچنین در واکنش به ثبت نام فله‌ای و اتوبوسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت:  اینکه هر کس با هر میزان سواد و تجربه و سن ثبت نام کند شایسته نیست، عمدتاً به منظور بالا بردن آمار رد صلاحیت‌ها و فضاسازی منفی علیه شورای نگهبان در اجرای وظیفه قانونی‌اش است تا با مظلوم‌نمایی و فشار اجتماعی، تأیید صلاحیت‌های مصلحتی بگیرند.

وی در پایان خطاب به شورای نگهبان گفت:  شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل کند کما اینکه تاکنون چنین بوده و خواهشاٌ از تأیید صلاحیت‌های مصلحتی افراد نااهل و ناشایسته و بی‌کفایت خودداری کند.

امام‌جمعه ساوه افزود: در هیچ کشوری و نزد هیچ عقل و منطقی، کسی که ارکان نظام سیاسی حاکم بر کشور و قانون اساسی آن کشور را قبول ندارد نمی‌تواند مدعی تصدی ریاست جمهوری آن کشور و نظام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول