اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آبادی کشورهای اروپایی با نابودی سرزمین‌های دیگر

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اروپا با استثمار کشورها و سرزمین‌های دیگر باعث انقلاب صنعتی شد و جهش بزرگی در سرزمین خود ایجاد کرد و با بهره‌کشی از سرزمین‌های اشغالی آن‌ها را نابود و با جنایت منافع ملت‌های ضعیف را از آن خود کرد‌.

آبادی کشورهای اروپایی با نابودی سرزمین‌های دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: کسانی که ماه رمضان را روزه می‌گیرند گناهان‌شان آمرزیده می‌شود و مانند نوزاد تازه متولد شده هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: هر کس در ماه مبارک رمضان روزها را روزه بدارد، قسمتی از شب را عبادت کند، شکم خود را از مال حرام حفظ کند، دامن خود را از حرام حفظ کند و زبانش را نگه دارد با خروج از ماه رمضان از گناهان خود نیز خارج می‌شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: امروز زمان مناسبی برای شروع دوباره انسان است تا کارنامه جدیدی برای خودش افتتاح کند ماه رمضان ثابت می‌کند انسانی که توانسته یک ماه ریاضت بکشد می‌تواند استقامت کند و در طول زندگی تقوا پیشه کند و به سوی پرهیزگاری گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه راهکارهایی دیگر نیز برای بخشش گناهان وجود دارد، ادامه‌ داد: حج بیت الله الحرام، توبه انسان کافر و مسلمان شدن وی، بازگشت فردی از نماز جمعه که با خلوص نیت و نه از روی تظاهر در نماز جمعه شرکت کرده است و زیارت قبر امام حسین(ع) می‌توانند باعث بخشش تمام گناهان انسان شوند.

فاطمی یادآور شد: مردم در این بین به حق‌الناس توجه داشته باشند چرا که حق‌الناس مانع از بخشایش گناهان می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان‌کرد: اروپا در ابتدا یکی از قبایل وحشی بود و باعث از بین رفتن تمدن روم باستان شد و از ۲۰۰ سال بعد از هجرت، اولین حکومت خود را تشکیل داد درست در زمانی که تمدن‌های بسیار بیشتر و با قدمت زیادتری در جهان وجود داشت.

فاطمی خاطرنشان کرد: اروپا با استثمار کشورها و سرزمین‌های دیگر باعث انقلاب صنعتی در اروپا شد و جهش بزرگی در سرزمین خود ایجاد کرد و با بهره‌کشی از سرزمین‌های اشغالی آن‌ها را نابود کرد و با ظلم و ستم و جنایت منافع ملت‌های ضعیف را از آن خود کرد‌.

وی با بیان اینکه برخی کشورها فکر می‌کنند بسیار پیشرفته‌اند، افزود: آمریکا جز منافع خودش و جز بهره بردن برای خودش چیزی نمی‌خواهد لذا ملت نباید فریب بخورد.

فاطمی در پایان گفت: ما سیاست‌های مقام معظم رهبری را تایید و پشتیبانی می‌کنیم و هر چه می‌گویند باید اجرا کنیم زیرا ایشان جز منافع ملت و عظمت و اقتدار ملت چیزی نمی‌خواهند و هر کس این سیاست‌ها را دنبال کرد پیش خدا و ملت سربلند است.

انتهای پیام/68035/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول