اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: ما از ظلم اسرائیلِ تروریست علیه کودکان فلسطین خشمگین و اندوهگین هستیم

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تجاوزهای تل‌آویو علیه نوار غزه 73 میلیون دلار خسارت به همراه داشته، تصریح کرد که آنکارا از ظلم تل‌آویو علیه کودکان و زنان فلسطینی اندوهگین و خشمگین است.

اردوغان: ما از ظلم اسرائیلِ تروریست علیه کودکان فلسطین خشمگین و اندوهگین هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعدازظهر امروز (جمعه) در بخشی از اظهارات خود به حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین پرداخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص گفت: «همانطور که از مبارزه [جمهوری] آذربایجان برای آزادسازی خاکشان حمایت کردیم، امروز نیز با همان احساس علیه ظلم در قدس و شهرهای فلسطین اقدام می‌کنیم».

رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: «میزان خسارت‌های ناشی از تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه ۷۳ میلیون دلار است».

اردوغان ادامه داد:‌ «ایستادگی در برابر تجاوزهای اسرائیل در قدس و شهرهای فلسطین وظیفه اخلاقی تمام بشریت است».

شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه به نقل از او نوشت: «اسرائیل در برابر دیدگان جهان مرتکب جنایت می‌شود و آن‌ها یک دولت تروریستی هستند. اگر تمام جهان از ظلم اسرائیل علیه مردم فلسطین چشم‌پوشی کند ما با آن‌ها مماشات نخواهیم کرد».

وی همچنین گفت: «ما از ظلم اسرائیلِ تروریست که قدرتش را علیه کودکان، زنان و مظلومان استفاده می‌کند، اندوهگین و عصبانی هستیم. آنان دسته ساکتان و حامیان علنی و پنهان اسرائیل در ریختن خون فلسطینیان باید بدانند که روزی نوبت آن‌ها خواهد رسید».

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: «تلاش دولت تروریست [اسرائیل] برای غارت بی‌شرمانه شهری مثل قدس که اماکن مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در آن قرار دادن، از حد گذشته است. اگر سازمان همکاری اسلامی هر چه سریعتر موضع ملموس و مؤثری [علیه حملات اسرائیل] اتخاذ نکند، در واقع این سازمان موجودیت خود را انکار کرده است. ترکیه آماده است از هر گونه ابتکار سازمان ملل متحد به صورت مؤثر حمایت کند و برای برقراری صلح مسئولیت را برعهده بگیرد و فداکاری کند».

رجب طیب اردوغان روز گذشته نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص گفت: «اقدامات اسرائیل که در تضاد با تصمیمات سازمان‌های بشردوستانه، حقوق اساسی بشریت و قوانین بین‌المللی و تمامی ارزش‌های انسانی است، باید هرچه سریع‌تر متوقف شود».

رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه هفته جاری نیز در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، غزه، مسجد الاقصی و فلسطینیان، از جامعه بین‌الملل خواسته بود هرچه سریع‌تر اقداماتی را علیه این رژیم اتخاذ کنند و درسی سخت به آن بدهند.

رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان حملات خود را به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و اهالی قدس شدت بخشید به‌طوریکه این جنایت‌ها در روزهای اخیر به اوج خود رسید.

طبق جدیدترین اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، شمار شهدای حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۱۱۹ نفر رسیده که در میان آن‌ها ۲۷ کودک و ۶ زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شدت یافته است.

فلسطینی‌ها از هفته گذشته به رای دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، نیز بامداد پنجشنبه در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول