اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

غول‌های دیجیتالی و انرژی آمریکا و ایتالیا شاخ به شاخ شدند/ جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی گوگل

اداره نظارت بر مقررات رقابت و ضد انحصار ایتالیا شرکت گوگول را به دلیل سلطه بر بازار و سوء استفاده ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.

غول‌های دیجیتالی و انرژی آمریکا و ایتالیا شاخ به شاخ شدند/ جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی گوگل

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از فرانس ۲۴، اداره نظارت بر مقررات رقابت و ضد انحصار ایتالیا شرکت گوگول را به دلیل سلطه بر بازار و سوء استفاده ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.

یک مقام مسول نهاد ایتالیایی گفت که گوگل، سیستم عامل اندروید و فروشگاه برنامه «Google Play» آن بر بازار ایتالیا مسلط شده و با مسدود کردن برنامه «Enel X» برای کاربران وسایل نقلیه الکتریکی، از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده است.

این جریمه که بالغ بر ۱۰۲ میلیون و ۸۴ هزار یورو اعلام شده به دلیل امتناع گوگل از ارائه اپلیکینش‌های رقیب برای تسهیل جستجوی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در پلتفرم گوگل پلی(Google Play) وضع شده است.

جریمه ۱۰۲،۰۸۴،۴۳۳.۹۱ یورویی به دلیل نقض ماده ۱۰۲ پیمان عملکرد اتحادیه اروپا است که انحصارها و مسائل مربوط به محدودیت رقابت را تنظیم می کند.

نتایج تحقیقات دو ساله نهاد تنظیم مقررات رقابت و ضد انحصار ایتالیا نشان می‌دهد که گوگل از صدور اجازه عرضه برنامه جویس‌پس(JuicePass) در فروشگاه آنلاین خود برای عرضه اپلیکیشن‌ها امتناع کرده است. برنامه‌ای که توسط غول ایتالیایی انرژی، انل(Enel) طراحی شده و قابل استفاده در سیستم عامل اندروید است. این در حالی است که حدود سه چهارم ایتالیایی‌ها از تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید(Android) استفاده می‌کنند.

این مقام همچنین اظهار داشت: با امتناع از قابلیت همکاری «Enel X Italia» با گوگل و اندروید اوتو، به طور ناعادلانه ای امکان استفاده از این برنامه (Enel X Italia) را هنگام رانندگی و شارژ مجدد وسیله نقلیه الکتریکی محدود کرده است.

این مرجع افزود: بنابراین گوگل از برنامه «Google Maps»(نقشه گوگل) خود طرفداری کرده است.

جویس‌پس(JuicePass) خدمات گسترده‌ای از جمله یافتن ایستگاه شارژ تا مدیریت شارژ و رزرو ایستگاه را به دارندگان خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند و رقیبی جدی برای برنامه گوگل مپس(Google Maps) محسوب می‌شود که تنها دارای امکان جستجوی ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول