اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حسینی: حتماً با دولت توانمند و انقلابی مشکلات مردم کاهش می‌یابد/ اصلاح طلبان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: حتماً با یک فرد و دولت توانمند و انقلابی مشکلات کاهش خواهد یافت و مسیر رشد و پیشرفت کشور هموار خواهد شد و ما باید این مسئله را به درستی برای مردم تبیین کنیم و نگذاریم عده ای تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی ناامید و دلسرد شوند.

حسینی: حتماً با دولت توانمند و انقلابی مشکلات مردم کاهش می‌یابد/ اصلاح طلبان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با دانشجویان که با موضوع «بررسی میزان و نحوه اثر گذاری دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری» برگزار شد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب، نظام اسلامی این افتخار را داشته که مبتنی بر آراء مردم شکل گرفته و در هر شرایطی حتی زیر بمباران بعثی‌ها انتخابات در کشور برگزار شده و این یک اتفاق کم نظیر است که در فاصله حدود ۵۰ روز بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ اولین انتخابات در کشور برگزار شد تا نظر اکثریت مردم حتی در نام گذاری نظام نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اتفاقات و حوادثی که در منطقه رخ می دهد، گفت: جمهوری اسلامی ملجأ و حامی مسلمانان مظلوم و آزادیخواهان دنیاست و بسیاری از ملت ها چشم امیدشان به نظام اسلامی است، برای همین نباید در انتخابات پیش رو به گونه‌ای رفتار کنیم که ناامید شوند.

* دانشجویان فضای مجازی برای دعوت مردم به انتخابات و پاسخ به شبهات استفاده کنند 

حسینی با اشاره به ظرفیت هایی که در فضای مجازی وجود دارد؛ گفت دانشجویان باید از این فرصت برای دعوت مردم به انتخابات و پاسخ به شبهاتی که درباره انقلاب و نظام ایجاد می شود، استفاده کنند و این طور نباشد که دشمنان و بدخواهان انقلاب در فضای مجازی حمله کنند و ما فقط منفعلانه دفاع کنیم، بلکه لازم است مبانی فکری و عملکرد مخالفان نظام اسلامی را به چالش جدی بکشیم.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات در سطح جهانی بازتاب و تاثیرات فراوانی دارد، اظهار داشت: ممکن است برخی در این ایام برای رسیدن به منافع خود بخواهند مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای ناامید کنند و اینگونه القا کنند که انتخابات تاثیری ندارد، ما باید نسبت به این مسائل مراقب باشیم و مردم را هم آگاه کنیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغیه اخیر شورای نگهبان گفت: برخی تلاش دارند بگویند شورای نگهبان قانون گذاری کرده در صورتی که اینگونه نیست و کار خوبی انجام شده و دیدید که بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس از این کار تجلیل کردند.

وی با اشاره به جلسات مختلف رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت: رهبری همواره انتظار دارند که دانشجویان در  مطالبه گری از مسئولان و عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشگام باشند، از جمله در موضوع انتخابات فعالانه در صحنه حضور یابند و تحت تأثیر فضا سازی‌های معاندان قرار نگیرند، و با درک درست شرایط و تحلیل صحیح تحولات و رخدادها وظیفه روشنگری را به خوبی انجام دهند و ضمن شرکت در انتخابات، دیگر اقشار را هم متقاعد و همراه سازند.

* باید با حضور گسترده در انتخابات بار دیگر انسجام، همدلی و حمایت خود از نظام را به رخ قدرتهای زورگوی جهانی  بکشیم

حسینی یادآور شد: آمریکا و غرب به دنبال این هستند که غلامان حلقه به گوشی مانند آل سعود  و سران مرتجع عرب را بر ایران اسلامی تحمیل کنند و برای تضعیف و براندازی نظام مستقل ایران تلاش می‌کنند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و پشت نظام را خالی کنند، و این شیطنت‌ها را به حساب حمایت از مردم ایران جلوه می‌دهند در حالیکه آنها هرگز دوست ملت ما و به فکر منافع ملی ما نبوده و نخواهند بود و ما باید در انتخابات یکبار دیگر انسجام، همدلی و حمایت خود از نظام را به رخ قدرتهای زورگوی جهانی  بکشیم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به حضور جریانات مختلف در انتخابات ادوار گذشته، تاکید کرد: در همه دوره‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، هر دو جریان اصلی کشور کاندیدا داشته‌اند، حالا هم از جریان اصلاح طلب و جریان انقلابی افراد متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند، لذا مجالی برای مظلوم نمایی و جوسازی علیه شورای نگهبان وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات گفت: آقای احمدی نژاد با مواضعی که نسبت به سیاستهای کلی نظام و انتخابات اتخاذ کرده که در واقع می‌گوید "یا من یا هیچکس"! و ساز و کاری را که خود دوبار بر اساس آن رئیس‌جمهور شده، زیر سوال می برد، چگونه انتظار دارد مورد تایید قرار گیرد؟ 

* خدمات گسترده در دولت های نهم و دهم با مجاهدت مجموعه‌ای از عناصر انقلابی و ولایی انجام شد که آنها امروز در خدمت نظام و رهبری هستند

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مسلما در دولت نهم و دهم اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و خدمات ارزنده‌ای به مردم خصوصا طبقات محروم ارائه شد اما این اقدامات گسترده با مجاهدت مجموعه ای از عناصر انقلابی و ولایی انجام شد که امروز هم آن نیروها در خدمت نظام و رهبری هستند و حاضرند شبانه روز خدمت کنند و اوضاع کشور را متحول سازند و سالهاست که این خادمان ملت، راه خود را از احمدی نژاد و حلقه پیرامونش که می خواهند نقش اپوزیسیون را بازی کنند جدا شده است. به هر حال تحلیل ما این است که برخی چهره‌های شناخته شده تایید نخواهد شد، به طور مثال آقای مطهری و یا محمود صادقی با کدام سابقه مدیریتی کلان و موفق می خواهند رئیس‌جمهور شوند؟

* جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده که شیعیان و اهل سنت با وحدت و اخوت مسالمت‌آمیز در پرتو امنیت و آرامش زندگی کنند

حسینی درباره سوالی پیرامون وظایف دانشجویان اهل سنت در انتخابات هم گفت: دشمن همواره تلاش کرده بین شیعیان و اهل سنت جدایی و تفرقه بیندازد در حالیکه جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده که شیعیان و اهل سنت با وحدت و اخوت مسالمت‌آمیز در پرتو امنیت و آرامش زندگی کنند.

وی در تکمیل سخنانش افزود: البته در دوره های گذشته انتخابات، جریان غرب گرا با لطایف‌الحیل به برخی از عناصر و گروههای اهل سنت نزدیک شده و با وعده های کاذب رأی آنها را جلب کرده است و حالا که شعارها عملی نشده، بعضی آقایان به جای نقد رئیس‌جمهور و جریان سیاسی حامی او، طلبکار نظام شده‌اند و چه بسا باز از کاندیدای دیگری از همین جماعت غربگرا حمایت کنند و مجدد در آینده حاکمیت را مقصر بدانند که البته با کارنامه ضعیف دولت روحانی، توده‌های مردم اعم از شیعه و اهل سنت علی القاعده اقبالی به جریان اصلاحات نخواهند داشت هر چند که بعضی افراد مشهور از آنان حمایت کنند. 

* در شرایط فعلی، آیت الله رئیسی گزینه اصلح ترین گزینه است

وی درباره سوالی پیرامون حضور آقای رئیسی در انتخابات یادآور شد: ما احساس می کنیم در شرایط فعلی، آیت الله رئیسی گزینه اصلح هست، البته کاندیداهای دیگر هم افراد انقلابی و خدومی هستند اما با توجه به مشکلات عدیده مردم و شرایطی که کشور در آن قرار دارد تنها آقای رئیسی در این مقطع می‌تواند منشأ همگرایی و وفاق و تحول سازنده و مبارزه بی امان با فساد و اجرای عدالت شود.

* حتماً با یک فرد و دولت توانمند و انقلابی مشکلات کاهش خواهد یافت

وی گفت: حتماً با یک فرد و دولت توانمند و انقلابی مشکلات کاهش خواهد یافت و مسیر رشد و پیشرفت کشور هموار خواهد شد، و ما باید این مسئله را به درستی برای مردم تبیین کنیم و نگذاریم عده ای تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی ناامید و دلسرد شوند و با صندوقهای سرنوشت ساز رای قهر کنند و اسباب شادی و جشن دشمنان کینه‌توز این ملت را فراهم کنند.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری افزود: در قوه قضاییه به یک معنا مبارزه با معلول صورت می‌گیرد و اگر به سراغ علت و سرمنشا مفاسد بزرگ برویم، بار پرونده‌های حجیم و پیچیده قوه قضائیه به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اگر در دولت افراد پاکدستی حضور داشته باشند و نظارت جدی بر زیر مجموعه‌ها باشد از بسیاری از سوء استفاده‌ها، رانت‌خواریها و اختلاس‌ها جلوگیری می شود، بر این اساس حضور آقای رئیسی در قوه مجریه به‌ مراتب آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

* غالب طیفها و شخصیتهای جبهه انقلاب بر حمایت از آقای رئیسی وفاق دارند

وی گفت: در حال حاضر غالب طیفها و شخصیتهای جبهه انقلاب بر حمایت از آقای رئیسی وفاق دارند اما اگر ایشان مرد این میدان نباشد معلوم نیست با این زمان کم گروه‌های انقلابی روی فرد دیگری به اجماع برسند و چه بسا ماجرای تلخ سال ۹۲ یعنی تعدد کاندیداهای اصولگرا تکرار شود و دولتی همچون دولت روحانی مجدد کار را به دست گیرد و همین وضع دشوار کنونی بلکه بدتر از آن تا ۸ سال آینده ادامه یابد.

حسینی افزود: آقای رئیسی در سال ۹۶ وقتی برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد برنامه داشت و اینطور نبود که بدون برنامه وارد شود و قطعا اگر در این دوره هم با برنامه جامع و کاملترین وارد کارزار انتخاباتی می‌شود.

وی افزود: از طرفی مراکز و گروههای متعدد پژوهشی و اندیشکده های مختلف در سالهای اخیر با اولویت حل مسائل کشور بسته های کاربردی آماده کرده آمد که از آنها می‌توان استفاده کرد. مهم روحیه انقلابی و عزم و اراده جدی برای خدمت صادقانه به مردم و رهایی از نابسامانی‌های فعلی است که آیت الله رئیسی از این ویژگی برخوردار است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید به وضع آشفته فعلی پایان داده شود و با بصیرت افزایی مانع انتخاب رئیس‌جمهوری مشابه روحانی شد. دولتمردان فعلی و حامیان سیاسی و فکری آنان مرد این میدان سخت  نیستند و قادر به ایجاد تحول نیستند.

* اصلاح طلبان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند

سید محمد حسینی در پایان گفت: متاسفانه در ۴ دهه گذشته حداقل ۳۲ سال قوه مجریه در اختیار جریان غربگرای اصلاحات و هم پیمانانش یعنی کارگزاران و اعتدال بوده است که به نحو مطلوب و بر اساس اندیشه و مطالبات امام و رهبری و اسناد بالا دستی حرکت نکرده اند و حالا به جای پاسخگویی و عذرخواهی به پیشگاه ملت، با فرافکنی مدعی و طلبکار هم هستند و با انکار ضعف، کم‌کاری و وادادگی خود، ساختار نظام سیاسی ، قانون‌ اساسی و راهبردهای کلان نظام را مقصر معرفی می کنند تا شاید چند صباحی دیگر بر اریکه قدرت اجرایی بمانند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول