اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

قائدی و مغانلو شوالیه‌های سرخابی در شهرآورد 95

کارشناس و مربی فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در تحلیل دربی 95 گفت: قائدی و مغانلو شوالیه‌های سرخابی در شهرآورد 95 خواهند بود.

قائدی و مغانلو شوالیه‌های سرخابی در شهرآورد 95

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید کرمی کالوس مربی بین‌المللی فوتبال و سرمربی تیم فوتبال زاگرس یاسوج  در تحلیل پیش از دربی 95 چنین آورده است: استقلال و پرسپولیس دو تیم خسته از بازیهای آسیایی و لیگ برتر ایران در شرایطی به مصاف همدیگر خواهند رفت که تیم پرسپولیس درگیر اتفاقات بازی با سپاهان و استقلال نیز درگیر باخت مقابل ذوب آهن اصفهان و باخت پیش از دربی است.

جو روانی حاصل از باخت استقلال و انتقادات از سرمربی جوان،کادر فنی و بازیکنان تیم استقلال می‌تواند تمرکز این تیم را تا حدوی پیش از دربی بگیرد اما حواشی بازی پرسپولیس وسپاهان تا حدودی باعث کم رنگ شدن حواشی باخت استقلال مقابل ذوب آهن گردیده است.

فرهاد مجیدی با مصاحبه ای هوشمندانه پیش از دربی ایفمارک و هراتیان و وزارت ورزش را مورد حمله قرار می‌دهد تا گوشه‌ای از ذهن هوادارن را که ناراحت از باخت پیش از دربی بوده به سمت دیگری هدایت کند.

از طرفی حواشی بوجود آمده برای پرسپولیس و درگیری ذهنی بازیکنان تا فقط پیش از دربی نشان از وضعیت مناسب‌تر تیم استقلال دارد. نکته اینجاست که بازیکنان پرسپولیس در چند سال اخیر نشان داده‌اند که از نظر ذهنی و روانی نوسانات اندکی داشته و با توجه به سازمان تیمی سرعت بیشتری در ریکاوری ذهنی وروانی داشته وحتی کمتر از هر تیمی در لیگ برتر دچار نوسان در نتیجه گیری شده است.

از نقطه نظر تاکتیکی با توجه به تغییرات در حوزه فنی تیم استقلال نسبت به بازی رفت و همچنین اضافه شدن چند بازیکن هجومی به تیم پرسپولیس نسبت به بازی رفت، پیش بینی اینکه کدام تیم در کدام منطقه از زمین بازی نسبت به دیگری برتری دارد کار را مشکل کرده است.

از طرفی میتوان حدس زد به دلیل خستگی از بازیهای آسیایی در بیشتر دقایق بازی شاهد بازی کسل کننده ای از هر دو تیم باشیم دور از ذهن نیست که انتقال توپ از کناره ها به عمق با سرعت کمتری از هر دو تیم صورت بگیرد و بازی بیشتر در میانه های زمین اداره شود.

این در صورتی است که هر دو تیم توان بالایی در کناره ها دارند.بازیکنانی نظیر قائدی برای استقلال و عالیشاه برای پرسپولیس این نقش را به خوبی و خطرناک ایفا می‌کنند.

نقطه قوت پرسپولیس در خط حمله بازیکنان بسیار باانگیزه این تیم نظیر مغانلو و آل کثیر است و در مقابل آمادگی قائدی و اسماعیلی برای هر تیمی خطرناک و هراسناک است.

کیفیت بسیار بالای بازیکنانی نظیر قائدی و مغانلو  می‌تواند یخ بازی را بشکند و دو تیم را علی‌رغم خستگی وادار به ارائه فوتبالی تماشاگرپسند کند.

این بازی می‌تواند سکوی پرتاب مغانلو برای رسیدن به پیراهن تیم ملی باشد.

شرایط مصدومان دو تیم نیز منجر به تغییراتی در پرسپولیس خواهد شد.مشکل بزرگ یحیی گل‌محمدی مصدومیت کنعانی زادگان و سیامک نعمتی است. البته بنظر میرسد عالیشاه به این بازی خواهد رسید اما در خصوص دو بازیکن دیگر پرسپولیس تاکنون اخبار دقیقی در دسترس نیست.

چه بسا یحیی از آقایی و شیری در این بازی از ابتدا در ترکیب استفاده کند در طرف دیگر احتمال استفاده استقلال از بازیکنی نظیر دانشگر دور از ذهن نخواهد بود.

به طور کلی با توجه به سازمان تیمی قدرتمند تیم پرسپولیس شانس این تیم را برای برد بیشتر کرده است، اما احتمال بازی هجومی از سوی استقلال و آمادگی بالای قائدی می‌تواند شرایط بازی را تغییر دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول