اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

وقتی رسانه در خدمت گلوله قرار می‌گیرد/ نگاهی به پروپاگاندای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تمام این سال‌ها هیچ‌گاه متوقف نشده اما این رژیم برای تطهیر خود از قدرت رسانه بیشترین بهره را برده است.

وقتی رسانه در خدمت گلوله قرار می‌گیرد/ نگاهی به پروپاگاندای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

گروه سواد رسانه خبرگزاری فارس- مصطفی کوشکی: در طول تاریخ، جنایتکارها همیشه در کنار شمشیر، قلم‌ها را هم به کار گرفته‌اند تا جنایت خود را توجیه کنند و خون‌های ریخته شده را در اذهان مردم بشویند.در عصر ما این رویه با به‌کار گرفتن قدرت رسانه پیگیری می‌شود و رژیم صهیونیستی یکی از اصلی‌ترین موجودیت‌های تروریستی که در همین مسیر حرکت می‌کند. صهیونیست‌ها با پروپاگاندا تلاش می‌کنند جنایات خود را توجیه کنند و افکار عمومی مردم جهان نسبت به خود را کنترل نماید. پروپاگاندای رژیم صهیونیستی دو هدف اصلی دارد: خوب نشان دادن و ارائه تصویری زیبا از رژیم صهیونیستی؛ سیاه نمایی و منحصر کردن همه بدی‌ها در دشمنان رژیم صهیونیستی.

در ادامه محور‌های اصلی پروپاگاندای رژیم صهیونیستی آشنا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تلاش برای قدرتمند و بدون شکست جلوه دادن ارتش رژیم صهیونیستی

دستگاه پروپاگاندای رژیم هواره به دنبال ارائه تصویری مقتدر و بدون شکست از رژیم صهیونیستی بوده است؛ تا سازشکاران در کشور‌های مسلمان را از نبرد با رژیم صهیونیستی بترساند. حال آنکه اقدامات اخیر مقاومت اسلامی در موشک باران شهر‌های مختلف رژیم صهیونیستی، نشان داد که شکست ناپذیر بودن ارتش رژیم یک افسانه است.

اکانت اسرائیل به فارسی تلاش دارد قدرت ارتش رژیم صهیونیستی را به رخ بکشد

ترجمه:آیا از جنگ ستارگان چیزی شنیده اید؟

 

ارائه تصویری صلح جو و انسانی از ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی(مدافع جلوه دادن متجاوز)

ترجمه: عکسی که هزاران حرف دارد! سربازی از ارتش  خودش را سپر حمایت از زنی فلسطینی در برابر سنگ‌ها می‌کند.

دستگاه پروپاگاندای رژیم صهیونیستی روی این عکس بسیار مانور داد. پروپاگاندای رژیم سوت زنان از کنار جنایات ارتش رژیم عبور کرده و این چنین وانمود می‌کند که حماس به دنبال تهاجم و تعرض بوده و این ارتش رژیم صهیونیستی است که دارد از جان شهروندان، حتی شهروندان عرب محافظت می‌کند و حتی خود را سپر دفاع از آن‌ها می‌نماید! البته مردم آگاه جهان می‌دانند در ورای این پروپاگاندا، این دستان رژیم صهیونیستی است که به خون کودکان فلسطینی آلوده شده است.

گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی

گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی

 

گوشه ای از جنایات رژیم صهیونیستی

سوء استفاده از دین یهود برای تقدس بخشی و هویت تراشی

یکی از سوالاتی که در اذهان بسایری از مردم وجود دارد؛ نسبت میان دین یهود و صهیونیسم در رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی بیشتر به دنبال آن بوده تا با سوء استفاده از دین یهود، از مضامین این دین جهت هویت بخشی، ملت تراشی و تقدس دهی به رژیم صهیونیستی استفاده کند؛ که در این پست هم به روشنی دیده می‌شود. همچنین استثناء بودن و تحت عنایات خاصه خداوند بودن اسرائیل یکی دیگر از اهرم‌های هویت بخش است که توسط رسانه‌های رژیم به کار می‌رود. این در حالی است که بسیاری از پیروان دین یهود، تشکیل رژیم صهیونیستی را بدعتی در دین یهود می‌دانند.

ترجمه: هر کس به تو(اسرائیل) تعرض کند؛ (مرنکب گناه شده) و از چشم خدا می‌افتد(خدا از او انتقام می‌گیرد) 

توضیح:کتاب زکریا یکی از کتاب‌های عهد عتیق است که در این پست به بخشی از آن شاره شده و با تحریف متن، اسرئیل به عنوان مقصود آن آیه معرفی شده است

ترجمه: آیا ۷۰ نام اورشلیم در کتاب مقدس را می‌دانید؟

معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان کشوری دموکراتیک و پاسدار آزادی

در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ و هم‌زمان با پایان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین، منشور موسوم به استقلال رژیم صهیونیستی توسط اعضای مجمع موقت ملی اسرائیل به امضا رسید. صهیونیست‌ها این روز را روز استقلال نامیده و آن را تعطیل رسمی اعلام کرده اند. در مقابل، فلسطینی‌ها به این به این ورز، روز نکبت می‌گویند. پروپاگاندای رژیم همواره به دنبال آن است که خود را کشوری دموکراتیک و مستقل از ابر قدرت‌ها نشان دهد و دشمنان خود را دشمنان راه ‌آزادی معرفی کند. این در حالی است که نطفه این رژیم جعلی با حمایت بریتانیا بسته شده و رژیم صهیونیستی همواره در پی تحقق منافع آمریکا و غرب در خاورمیانه بوده است.

ترجمه: هر قدر روز استقلال نزدیک می‌شود؛ تروریست‌ها دز غزه به سمت اسرائیل راکت شلیک می‌کنند. ۷۳ سال بعد از اعلام روز استقلال، هر روز نبرد ما برای دفاع از آزادی مان ادامه دارد. 

معرفی اسرائیل به عنوان کشوری که مسلمانان و اعراب می‌توانند با آزادی در آن زندگی کنند!

حدود ۲0 درصد از جمعیت اسرائیل را اعرابی تشکیل می‌دهند که بازمانده ساکنین فلسطین از سال ۱۹۴۸ هستند که به آن‌ها اعراب ۴۸ هم گفته می‌شود. پروپاگاندای رژیم صهیونیستی همواره به دنبال آن بوده تا نشان دهد که رژیم صهیونیستی تبعیضی در حق اعراب روا نداشته و مسلمانان و اعراب در انجام مناسک دینی آزادند. رژیم می‌خواهد با این پروپاگاندا، افکار عمومی مسلمانان جهان مبنی بر ظلم اسرائیل به مسلمانان را تغییر دهد و همچنین میان مسلمانان و حماس اختلاف اندازد.

ترجمه: مظاهر عید سعید فطر در قدس شریف. اسرائیل آزادی عبادت را در طول سال تضمین می‌کند و ما خوشحالیم که امروز ۱۷۰۰۰ مسلمان آزادانه و در ایمنی در قدس عبادت می‌کنند.

پروپاگاندای رژیم صهیونیستی با هدف نشان دادن آزادی مسلمانان در رژیم صهوینستی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان با حماس

اما حقیقت این است که رژیم صهیونیستی ظلم‌ها و تبعیض‌های زیادی در حق اعراب ۴۸ روا داشته است. بسیاری از شهرک نشین‌های صهونیست بر روی دیوار خانه اعراب شعار هایی مانند «انتقام» و «عرب خوب، عرب مرده است» را می‌نویسند و پلیس هم جرئت مقابله با این شهرک نشین‌ها را ندارد. همچنین با تصویب لایحه ای موسوم به لایحه ملیت در کنست رژیم صهیونیستی، اسرائیل به عنوان کشوری یهودی شناخته شد که به موجب آن تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها می‌دانند و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کنند. همچنین زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته می‌شود. حوادث اخیر در رژیم صهیونیستی و درگیری مسلمانان و اعراب ساکن در رژیم با صهونیست‌ها بار دیگر دروغ بودن پروپاگاندای رژیم را نشان داده است.

وقتی با پروپاگاندا، سربازی زنان  باعث شادی زنان می‌شود!

تلاش رژیم برای شاد نشان دادن زنان سرباز اسرائیلی

در رژیم صهیونیستی، زنان باید ۲۴ ماه به سربازی بروند، حق گرفتن طلاق ندارند، در مناسب بالای مدیریتی معمولا به کار گرفته نمی‌شوند، بسیاری از زنان در اسرائیل سرخورده‌اند و مورد خشونت مردان واقع می‌شوند(بسیاری از موارد تبعیض علیه زنان حتی در سریال‌های ساخت رژیم مثل سریال that lovely girl به نمایش در آمده است) و.... با این وجود دستگاه پروپاگاندای رژیم، تلاش وافری به خرج می‌دهد تا زنان را در رژیم صهیونیستی خوشحال و شاد نشان دهد و برای رسیدن به این هدف، حتی از اینکه سیاهی را سفدی نشان دهد شرمی ندارد. مثلا چنان تصویر سازی می‌کند که  سربازی رفتن زنان باعث شاد شدنشان می‌شود!

تقویت انگاره همه جهان علیه ما

پروپاگاندای رژیم پارانویای «همه جهان علیه ما» را تقویت می‌کند. بر این اساس، این چنین وانمود می‌کنند که در همه جهان تبعیض علیه صهونیست‌ها وجود دارد و بر این اساس اجتماع صهونیست‌ها در فلسطین اشغالی توجیه می‌یابد. در همین راستا، پروپاگاندای رژیم، محکومیت‌های صرفا کلامی سازمان ملل علیه اسرائیل را به ضدیت سازمان ملل با صهیونیست‌ها نسبت می‌دهد! و یا خبر‌های جعلی از یهود ستیزی در نقاط مختلف جهان را منتشر می‌کنند.

تصویری که در اکانت‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد و ضدیت با سازمان ملل را نشان می‌دهد.

ترجمه: چگونه باید پرجم سازمان ملل را تا کرد؟

ادعای اکانت وابسته به رژیم صهیونیستی: هر روز ۳ حمله یهودستیزانه در برلین رخ می‌دهد.

 

مظلوم نمایی

مظلوم نمایی از حربه‌های قدیمی صهیونیست‌ها بوده است. صهیونیست‌ها همواره با مظلوم نمایی و با بهانه هایی مثل هلوکاست، جنایات خود و غصب سرزمین فلسطین را توجیه کرده اند. در پروپاگاندای رسانه‌ای رژیم، به نحوی از مظلومیت صهونیست‌ها سخن گفته می‌شود که گویی این فلسطینی‌ها بوده‌اند که سرزمین صهونست‌ها را غصب کرده‌اند و آن‌ها را به خاک و خون کشیده اند!

پروپاگاندا،  صهیونست‌های غاصب را  مظلوم جلوه می‌دهد

پروپاگاندا برای عادی سازی روابط با کشور‌های عربی

از دیرباز مردم کشور‌های عربی ارتباط دوستانه با اسرائیل را یک خیانت بزرگ می‌دانسته‌اند و حکام کشور‌های عربی هم از ترس مردم، مجبور بوده‌اند از ارتباط آشکار با اسرائیل دوری کنند. اما در چند سال اخیر، با وادادگی حکام برخی کشور‌های عربی، برای اینکه از اعتراضات مردمی به عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با اسرائیل کاسته شود؛ پروپاگاندای سنگینی از ناحیه رژیم صهیونیستی برای عادی جلوه دادن روابط با عراب به راه افتاده است. در کنار این هجمه رسانه‌ای، پروژه‌های فرهنگی مثل کار‌های هنری مشترک میان برخی خوانندگان صهیونیست با برخی خواننداگان عرب هم کلید خورده است.

پروپاگاندای رژیم برای عادی سازی روابط با مردم مسلمان

ترجمه: جفرافیا واحد است و ایمان هم برای خدای واحد است. 

ترجمه: برای ظهور صلح در خاورمیانه می‌خوانیم. امیدواریم ما و فرزندانمان از آینده‌ای زیباتر بهره مند شویم و خاورمیانه خالی ازجنگ باشد.

ارائه تصویری زیبا و شاد و پیشرفته از اسرائیل

پروپاگاندای رژیم به دنبال آن است تا اینگونه برای مردم دنیا تصویر سازی کند که اسرائیل کشوری زیبا، شاد و پیشرفته است و مردم در آن با شادی زندگی می‌کنند و مشکلاتی ندارند.

ادعای اکانت رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسرائیل ۱۲ امین کشور شاد در دنیاست.

ارائه تصاویری زیبا از رژیم صهیونیستی جزء امور ثابت در پروپاگاندای رژیم است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از شکاف‌ها و تبعیض‌های قومی که منجر به تبعیض‌های اقتصادی شده است رنج می‌برد و در سال‌های اخیر بار‌ها اعتراضات و جنبش هایی علیه اوضاع اقتصادی به راه افتاده است. برای مثال در سال ۲۰۱۱، جنبش اعتراضی با خواست مسکن ارزان آغاز شد. سپس سریعا مساله گرانی مواد غذایی و نفت و دستمزدهای پایین به این خواست اضافه شد. «حقوق پایین و وضعیت خراب آموزش و بهداشت و درمان مردم را عاصی کرده بود. شعار‌های اصلی مردم در این جنبش عبارت بود از:«ما جامعه رفاه می‌خواهیم! عدالت، نه صدقه! اگر دولت علیه مردم است، مردم هم علیه دولت اند! بی بی (مردم اسرائیل ناتنیاهو را بی بی خطاب می‌کنند) این کنگره آمریکا نیست، نمی توانی ما را با حرفهای توخالی بخری! سه نفر با سه حقوق نمی توانند اجاره سه اتاق را بپردازند!» در این جنبش، در فاصله یک هفته حدود ۴۰۰ چادر بطول نزدیک به دو کیلومتر در بولوار شیک راس چایلد زده شد. شهرک‌های چادری در شهرهای اورشلیم، حیفا و شهرهای کوچک تر نیز برپا شد. اما دستگاه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با سانسور شدید، اجازه ضریب یافتن این اعتراضات در فضای بین المللی را نمی‌دهد.

حتی بی بی سی فارسی هم مجبور شده خبر اعتراضات در رژیم صهیونیستی را منتشر کند

سیاه نمایی و منحصر کردن همه بدی‌ها در دشمنان رژیم صهیونیستی

سیاه نمایی از دشمنان رژیم صهیونیستی یکی از مهم ترین کارویژه‌های پروپاگاندای رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا دشمنان خود را ضد انسان و بدوی نشان دهد تا بدین نحو اعمال خشونت علیه دشمنان رژیم برای مردم جهان توجیه شود. جمهوری اسلامی ایران هم مهم ترین و خطرناکترین دشمن رژیم صهیونیستی است و بسیاری از اکانت‌های رژیم عملیات‌های مختلفی برای سیاه نمایی از اوضاع ایران ترتیب داده اند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای سیاه‌نمایی در خصوص جمهوری اسلامی

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول