اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عسگری: حرکت امیری روی قائدی پنالتی بود/ اکبریان با 2 کارت زرد خودش را بیمه می کرد

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: حرکت وحید امیری روی مهدی قائدی پنالتی بود.

عسگری: حرکت امیری روی قائدی پنالتی بود/ اکبریان با 2 کارت زرد خودش را بیمه می کرد

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد تیم داوری دربی 95 پایتخت در نیمه اول مسابقه اظهار داشت:  نیازی به گفتن نیست که این بازی حساس است هر چند تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشتند اما از نوع بازی مشخص بود که مسابقه حساسی را می‌بینیم. بازیکنان هر دو تیم در نیمه اول خطاهای متعددی انجام دادند و بالای 20 مورد داور به نشانه اعلام خطا سوت خود را به صدا درآورد.

وی افزود: خیلی از این خطاها به دلیل استرس و نداشتن تمرکز لازم از سوی بازیکنان است. متأسفانه اولین خطا هم از چشم محمدرضا اکبریان دور ماند که به وی ایراد نمی‌گیرم زیرا حرکت امیری روی قائدی از خطاهایی بود که با چشم معمولی نمی‌توان آن را دید. خودم هم از طریق تصاویر آهسته متوجه خطا بودن این حرکت شدم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان ادامه داد: امیری با بی‌احتیاطی با کف استوک خود روی پای مهدی قائدی آمد و این حرکت قطعا پنالتی است. البته اعلام کردن پنالتی در این صحنه با چشم معمولی خیلی سخت است. متأسفانه داوران ایرانی ابزار تماشای  تصاویر آهسته را ندارند و به همین دلیل اگر VAR در فوتبال کشورمان بود در این صحنه به داد داور می‌رسید.

عسگری ادامه داد: مهمترین صحنه در دقیقه 2 اتفاق افتاد اما متأسفانه اکبریان به دلیل سختی کار نتوانست تشخیص درستی بدهد اما در سایر موارد مدیریت و کنترل خوبی روی مسابقه داشت.

وی درباره اعتراض‌های مداوم بازیکنان و کادر فنی دو تیم به داور توضیح داد: یکی دیگر از اشکالات اکبریان در طول نیمه اول، واکنش و عکس‌العمل مناسب و قانونی نشان ندادن به اعتراضات بود. وقتی بازی تماشاگری ندارد فشاری روی داور نیست و در این وضعیت مانده‌ام چرا اکبریان از کارت‌های زرد خود استفاده نکرد. اگر وی دو کارت زرد به بازیکنان دو تیم می‌داد خودش را بیمه می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت:‌ اگر داور بخواهد دائم مماشات کند و اصلاح غلطی که در برخی داوران و در راستای اجرا نکردن قانون پیش آمده که می‌گویند بازی را مدیریت کردیم کار از دست داور در می‌رود مدیریت تعریف دارد. وقتی بازیکن به شکل خیلی تندی به داور پرخاشگری و اعتراض می‌کند یعنی شخصیت وی را تضعیف و اقتدارش را زیر سوال می‌برد کارت را برای همین مواقع گذاشتند.

عسگری با اشاره به عملکرد کمک داوران این مسابقه گفت:‌آنها به خوبی به داور کمک کردند دو سه صحنه آفساید به خوبی اعلام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول