اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کلهر: مجیدی نیمه دوم قافیه را به گل‌محمدی باخت/خط دفاع استقلال شادابی نداشت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدافعان استقلال بی‌جهت اعتراض می‌کردند و رو به مسائل حاشیه‌ای آورند، پرسپولیس هم از این فرصت به درستی استفاده کرد.

کلهر: مجیدی نیمه دوم قافیه را به گل‌محمدی باخت/خط دفاع استقلال شادابی نداشت

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برد پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 95 اظهار داشت: پرسپولیس در نیمه اول خیلی خوب بازی نکرد اما برنامه‌های یحیی گل محمدی در نیمه دوم  جواب داد. او همیشه تفکراتش را در نیمه دوم پیاده می‌کند و در این نیمه نتیجه لازم را به دست می‌آورد. حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم دیدیم برنامه‌های یحیی باعث نتیجه‌گیری تیم در نیمه دوم می‌شد. او این ویژگی را در تیم‌های دیگر مانند شهر خودرو هم داشت و اغلب اوقات در نیمه دوم نتیجه می‌گرفت.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: در مجموع پرسپولیس خیلی هوشمندانه بازی کرد. آمده بود نتیجه را بگیرد که این کار را هم انجام داد. پرسپولیس با دو مهاجم بازی کرد و در کانال‌های کناری از بازیکنان رونده مانند امیری و نعمتی استفاده می‌کرد و ترابی وپهلوان هم به آن‌ها کمک می‌کردند.  حضور احمد نوراللهی جلوتر از کامیابی‌نیا نشان می‌داد تیم میل به بازی هجومی دارد. همچنین دو مهاجم در خط حمله تیم حضور داشتند که می‌توانند هر دفاعی را به هم بریزند.

وی با اشاره به مشکل خط دفاعی استقلال افزود: همه این مسائل باعث شد پرسپولیس در نیمه دوم فوتبال رو به جلوی خودش را ارائه بدهد اما استقلال در ساختار دفاعی دچار مشکل است و در لیگ قهرمانان آسیا هم این را نشان داد. هرچند که هافبک‌ها و مهاجمان استقلال شرایط بهتری دارند و این تیم توانست در دقایق اول بازی تا حدودی موفق  باشد اما هوشیاری مدافعان پرسپولیس و دروازه‌بان این تیم باعث شد که استقلال به گل نرسد و بعد از آن هم در نیمه دوم کمک کرد این تیم بتواند از گل زده خودش به خوبی محافظت کند.

کارشناس فوتبال در مورد این که استقلال اوایل نیمه اول فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس به وجود آورد و آیا این مسأله به خاطر ترس پرسپولیس بود عنوان کرد: استقلال با توجه به باخت هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن آمده بود که در یک سوم دفاعی پرسپولیس، این تیم را پرس کند. یحیی آنالیز خوبی داشت و تیمش را عقب نگه داشته بود البته این مسأله باعث شد استقلال در چند صحنه بسیار خطرناک ظاهر شود اما دلیل اصلی این بود که پرسپولیس با توجه به این که از لحاظ امتیازی جلوتر است در نیمه اول محتاط‌تر بازی کرد و در نیمه دوم برنامه‌های هجومی خودش را در پیش گرفت. حملات پرسپولیس در نیمه دوم دامنه‌دار بود و دیدیم که به گل هم رسید.

کلهر افزود: یحیی این کار را با حوصله انجام می‌دهد و باعث شد زهر استقلال در نیمه اول گرفته شود. در طرف مقابل فرهاد مجیدی هم مربی‌ای است که هم در دربی بازی کرده و هم سابقه مربیگری در دربی دارد. او شجاعانه بازی کرد اما در نیمه دوم قافیه را به سرمربی پرسپولیس باخت. دلیل این که استقلال گل خورد ناهماهنگی بازیکنان این تیم در دفاع بود. مدافعان استقلال بی‌جهت اعتراض می‌کردند و رو به مسائل حاشیه‌ای آورند. پرسپولیس هم از این فرصت به درستی استفاده کرد و توانست کنترل بازی را در دست بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: در بازی رفت هم این اتفاق افتاد و خط دفاعی استقلال شادابی لازم را نداشت. استقلال به همین خاطر نتوانست امتیاز لازم را مقابل پرسپولیس کسب کند. این مسأله در بازی با ذوب‌آهن هم مشهود بود.

وی در خصوص درگیری بین بازیکنان دو تیم در اواخر بازی گفت: حاشیه‌ها و به خصوص اتفاق آخر مسابقه، نقطه  تاریک بازی بود. روی نیمکت هر دو تیم افراد بزرگی حضور دارند و باید تدابیری به کار بگیرند که جلوی این اتفاقات گرفته شود. فوتبال ایران باید فراتر از شرایط فعلی قدم بردارد تا بتوانیم در سطح بین المللی جایگاه بهتری به دست بیاوریم. در تیم ملی هم دچار این مشکلات هستیم و به خاطر این حواشی نتایج را از دست داده‌ایم. فقط هم مخصوص استقلال و پرسپولیس نیست و کل لیگ ما درگیر این مسائل است. مدیران فوتبال ما باید فکری کنند که در آینده دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. این اتفاقات باعث ضرر تیم‌های ما می‌شود. اگر جلوی این مسائل گرفته شود، به پیشرفت کیفی فوتبال ما کمک کند.

کلهر در خصوص این که این برد چقدر به قهرمانی تیم کمک می‌کند، گفت: به نظر من پرسپولیس 90 تا 95 درصد راه قهرمانی‌اش هموار شد، البته تیم‌های سپاهان و استقلال را هنوز هم رقیب اصلی پرسپولیس می‌دانم و در کنار آن‌ها هم گل گهر هم حرکت خوبی را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول