اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تولد نوزاد از یک مادرکرونایی متصل به ونتیلاتور در هرمزگان

نوزادِ مادر بارداری که به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری بود، 7 ماهه متولد شد.

تولد نوزاد از یک مادرکرونایی متصل به ونتیلاتور در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر طیبه زارعی فوق تخصص آی سی یو گفت: بیمار خانمی ۳۵ ساله و هفت ماهه باردار بود که با علایم دیسترس تنفسی شدید به دلیل ابتلا به کووید۱۹ از بندرلنگه به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد.

وی افزود: بیمار از همان بدو پذیرش به سختی نفس می‌کشید و به دلیل درگیری وسیع ریه، شرایط مناسبی نداشت که تحت اکسیژن درمانی و مراقبت‌های خاص در بخش آی.سی.یو کووید قرار گرفت؛ اما متاسفانه به دلیل درگیری شدید ریه در نهایت بعد از دو روز بیمار اینتوبه شد و تحت تهویه مکانیکی با ونتیلاتور قرار گرفت و با توجه به شرایط وخیم بیمار پس از برگزاری کمیسیون پزشکی تصمیم به ختم بارداری گرفته شد.

دکتر زارعی در ادامه گفت: به دلیل شرایط بحرانی بیمار، امکان انتقال وی به اتاق عمل وجود نداشت؛ لذا عمل سزارین در بخش مراقبت‌های ویژه با کمک دکتر محمودی، جراح زنان انجام و نوزاد دختر ۲۷ هفته با آپکار ۷ متولد شد که با شرایط نسبتا مناسب به بخش نوزادان بیمارستان کودکان منتقل گردید و مادر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری می‌باشد.

این فوق تخصص آی‌سی‌یو در خاتمه ضمن تشکر از همکاری پزشک جراح زنان، کارکنان بخش آی.سی.یو کووید و تکنسین بیهوشی گفت: مادران باردار به دلیل شرایط خاص جسمانی در صورت ابتلا به بیماری کووید۱۹ روند درمان طولانی و سخت‌تری خواهند داشت؛ لذا از رفت و آمد پرهیز نمایند و در حد امکان تا پایان بارداری، شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول