اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

جزئیات اقدامات سازمان نوسازی مدارس درباره «تعارض منافع»/ ابلاغ 3 بخشنامه و بازرسی‌های سرزده

مدیر حقوقی و امور پیمان‌های سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اقدامات این سازمان در جهت اجرای قانون تعارض منافع، گفت: بازرسی‌های سرزده توسط تیم 9 نفره از استان‌ها به عمل آمده است و همچنان نیز استان‌ها به صورت کامل رصد می‌شوند.

جزئیات اقدامات سازمان نوسازی مدارس درباره «تعارض منافع»/ ابلاغ 3 بخشنامه و بازرسی‌های سرزده

علی‌اکبر مطهری‌منش مدیر حقوقی و امور پیمان‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار درباره اجرای قانون تعارض منافع در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: کمتر از یکسال پیش بود که وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه‌ 19 خرداد 1399 موضوع پیشگیری از هرگونه تعارض منافع در دستگاه تعلیم و تربیت را ابلاغ کرد که رفع مصدایق مرتبط با این موضوع در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل تابعه استانی قرار گرفت.

وی افزود: نوسازی مدارس امروز به عنوان یکی از پویاترین نهادهای اجرایی با پراکندگی بسیاری از برنامه‌ها در حال انجام وظایف است و یکی از پیشروترین سازمان‌ها برای مقابله با تعارض منافع و همچنین پیشگیری از موضوع مذکور بوده است.

* منظور از تعارض منافع چیست؟

مطهری‌منش با اشاره به تعریف مختصری از موضوع تعارض منافع، خاطرنشان کرد: موقعیتی که منفعت شخصی افراد در مقام انجام وظایف یا اعمال اختیارات قانونی آنها در تعارض با منافع عمومی قرار می‌گیرد و می‌تواند انجام بی‌طرفانه و بدون تبعیض وظایف مورد اشاره را مانع شود.

وی افزود: پیش از این نیز در سال‌های قبل موضوع مرتبط با تعارض منافع هم به تصویب رسیده است که «منع مداخلات وزرا، نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در معاملات دولتی» را شامل می‌شود که در همان سال‌ها و پس از تصویب، ابلاغ شده و تمامی کارمندان دولت به موضوع منع مداخله در معاملات و ... نیز واقف هستند.

* بازرسی‌های سرزده از ادارات‌کل نوسازی مدارس استان‌ها

مدیر حقوقی و امور پیمان‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از ابتدا این موضوع به صورت دقیق و حقوقی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: طی سه مرحله در یکسال اخیر، مصادیق مرتبط با نوسازی مدارس که می‌تواند به عنوان گلوگاه‌های مورد توجه باشند، شناسایی و به مدیران کل استانی ارسال و تفهیم شد تا موارد ذکر شده مورد توجه قرار گرفته و به صورت جدی رصد و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نخستین بخشنامه به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های کشور، پس از ابلاغ بخشنامه وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها انجام شد، گفت: ضمن دریافت گزارشات دوره‌ای از استان‌ها، بازرسی‌های سرزده توسط تیم 9 نفره بازرسی مستقر در سازمان نوسازی مدارس کشور از استان‌ها به عمل آمده و همچنان نیز به صورت کامل رصد می‌شوند.

* 3 بخشنامه تأکیدی با محوریت تعارض منافع

مطهری‌منش اضافه کرد: دومین بخشنامه‌ با محوریت تعارض منافع از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تاریخ دوم اسفند 1399 مجددا در 14 بند تنظیم و برای مدیران کل استانی ارسال شد تا تمام موضوعات مطرح شده جهت پیشگیری از تعارض منافع رعایت شود.

وی ادامه داد: سومین بخشنامه و با تأکید بیش از پیش نیز در اردیبهشت ماه سال جاری مجددا برای مدیران کل استانی ارسال و بر انجام تمام موارد و بندهای احصاء شده تأکید وافر شد.

* رصد واحد حقوقی، بازرسی و حراست سازمان نوسازی مدارس کشور 

مدیر حقوقی و امور پیمان‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مّر قانون در ستاد و ادارات کل استانی نوسازی مدارس به صورت دقیق در حال انجام است، عنوان کرد: نظارت‌هایی که توسط تیم‌های بازرسی ستاد از استان‌ها انجام می‌شود، و روشنگری مدیران به موارد مورد اشاره در جهت پیگیری از هرگونه تعارض منافع در نوسازی مدارس، باعث شده تا این سازمان در مقابله با چنین مواردی پیشرو باشد.

مطهری‌منش گفت: واحد حقوقی، بازرسی و حراست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به دقت در حال رصد موارد مرتبط با موضوع تعارض منافع در ستاد و استان‌هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول