اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طارمی بهتر از سوارس، موراتا و ورنر / ستاره ایرانی بهترین خرید تابستانی در لیگ‌های اروپایی+جدول

مهدی طارمی با پیشی از سوارس، موراتا و یا ورنر توانسته عنوان بهترین خرید تابستانی را از آن خود کند.

طارمی بهتر از سوارس، موراتا و ورنر / ستاره ایرانی بهترین خرید تابستانی در لیگ‌های اروپایی+جدول

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت پرتغالی noticiasaominuto به تمجید از مهدی طارمی در این فصل از رقابت‌های پرتغال پرداخت و او را با بهترین‌ها در اروپا مقایسه کرد. این رسانه به قلم «فرانسیسکو سانتوس» نوشت که مهدی طارمی، یکی از بهترین ستاره‌های این فصل پورتو بود که توانست اثری فراوان روی موفقیت این باشگاه بگذارد. او جزو 11 بازیکن اصلی پورتو بود که توسط کونسیساو انتخاب می‌شد.مهدی طارمی در فاصله 2 بازی مانده به انتهای فصل توانسته طی 32 هفته آمار فوق‌العاده 15 گل و 9 پاس گل را به ثبت رساند. اما در اروپا چه کسی بهتر از طارمی است که چنین تاثیری روی باشگاه جدیدش بگذارد؟

noticiasaominuto نوشت که نه در پرتغال و نه در لیگ‌هایی مثل اسپانیا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و یا آلمان هیچ کس به اندازه مهدی طارمی چنین عملکرد و تاثیری نتوانسته روی باشگاه جدیدش بگذارد. به عبارتی هیچ کسی در اولین فصل حضورش در باشگاه جدید نتوانسته چنین درخشان مانند ستاره ایرانی کار کند.

طبق گزارش سایت پرتغال، بسیاری از ستارگان بزرگ دنیا در این فصل نتوانستند آماری در حد و اندازه‌های طارمی به ثبت رسانند. ستاره‌هایی که بسیار درخشان ظاهر شدند ولی هیچکدام مثل ستاره ایرانی آمار درخشان نداشتند. مثل لوئیس سوارس، تیمو ورنر، آلوارو موراتا یا مکس کروزه در آلمان.

لوئیس سوارس که تابستان از بارسلونا راهی اتلتیکومادرید شد، یکی از عنصرهای اصلی قهرمانی احتمالی این تیم نام گرفته است. او در 36 هفته توانسته آمار 19 گل و 3 پاس گل را به ثبت رساند. آماری که پایین تر از مهدی طارمی است. یا مثلا تیمو ورنر، ستاره آلمانی چلسی که با ارزشی بیش از 50 میلیون پوند به جزیره آمد و در لیگ برتر توانست آمار 6 گل و 11 پاس گل را به ثبت رساند.یا در ایتالیا، ستاره‌ای مثل آلوارو موراتا که در سری‌آ بهترین عملکردش را به نمایش گذاشت و توانست 9 گل و 10 پاس گل به ثبت رساند. در آلمان نیز مکس کروزه، بازیکن اونیون برلین نیز با 10 گل و 5 پاس گل جزو بهترین بازیکنان بوندس لیگا نام گرفت ولی هیچکدام نتوانستند به اندازه مهدی طارمی آماری درخشان داشته باشند.

نویسنده این سایت نوشت که طارمی بالاتر از سوارس، موراتا، ورنر، کروزه و کوین وولند بهترین بازیکنی است که تابستان یک باشگاه خریداری کرده است. ستاره ایرانی یکی از بهترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را نیز به ثبت رساند و کاندید اصلی بهترین گل این رقابت نیز است.

ستاره ایرانی در 32 هفته در پورتو درخشان ظاهر شده و توانسته یک عملکردی بی‌نظیر در این باشگاه به ثبت رساند. باید دید در ادامه این ستاره چه نمایشی از خود به اجرا خواهد گذاشت.

  نام بازیکن نام باشگاه لیگ تعداد بازی تعداد گل تعداد پاس گل میزان دقیقه بازی امتیاز
1 مهدی طارمی پورتو پرتغال 32 15 9 2100 دقیقه 24
2 کوین وولند موناکو فرانسه 33 16 8 2622 دقیقه 24
3 لوئیس سوارس اتلتیکومادرید اسپانیا 30 19 3 2344 دقیقه 22
4 آلوارو موراتا یوونتوس ایتالیا 30 9 10 1915 دقیقه 19
5 تیمو ورنر چلسی انگلیس 33 6 13 2432 دقیقه 17
6 مکس کروزه اونیون برلین آلمان 20 10 5 1457 دقیقه 15

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول