اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نسخه الکترونیکی حلقه سوم «انسان ۲۵۰ ساله» منتشر شد

نسخه الکترونیکی حلقه سوم «انسان ۲۵۰ ساله» همزمان با عید فطر منتشر شد. این کتاب شرحی از مبارزات سیاسی ائمه(ع) از نگاره رهبر انقلاب است.

نسخه الکترونیکی حلقه سوم «انسان ۲۵۰ ساله» منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پس از گذشت دو سال از انتشار کتاب حلقه سوم انسان ۲۵۰ساله، همزمان با عید سعید فطر، چاپ چهارم این کتاب، انتشارات صهـبا نسخه الکترونیک این کتاب را به مخاطبان اهدا کرد تا مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی و یا عدم دسترسی به کتاب‌فروشی‌ها و... مانع مطالعه این منبع مهم و ارزشمندِ معرفتی نشود. 

علاقه مندان برای دریافت فایل pdf می‌توانند به نشانی sahba.ir/ensan250sale مراجعه کنند و  یا از طریق کانال‌های موسسه در بله و ایتا فایل کتاب را دریافت کنند.

مخاطبان عزیز همچنان می‌توانند برای تهیه نسخه چاپی کتاب حلقه سوم انسان ۲۵۰ساله، به پایگاه اینترنتی sahba.ir و کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنند.

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» حاوی بخش‌هایی از سخنان پراکنده و برخی نوشته‌های آیت الله خامنه‌ای درباره زندگی سیاسی امامان شیعه است. رویکرد محوری این کتاب، مبتنی بر چند جمله از سخنان رهبر ایران در سال ۱۳۶۵ بوده که معتقد هستند، زندگی امامان شیعه علیرغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است که ۲۵۰ سال ادامه پیدا می‌کند. نام کتاب هم از همین فراز گرفته شده است.

کتاب انسان ۲۵۰ ساله، در ۱۷ فصل به دنبال تبیین یکپارچه و منسجم این گزاره در سخنان پراکنده و برخی نوشته‌های آیت الله خامنه‌ای است که امامان شیعه از لحظه وفات پیامبر تا سال ۲۶۰ ه‍جری قمری به دنبال تشکیل حکومت اسلامی با اتکا به مبارزه سیاسی و بدون ورود به مبارزه مسلحانه بودند. محتویات کتاب، از میان سخنان رهبر ایران در بازه اردیبهشت ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۸۹ انتخاب شده است.

پشت جلد کتاب به نقل از آیت الله خامنه‌ای آمده است: زندگی این بزرگواران، علیرغم تفاوت ظاهری، در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است که از سال دهم یازدهم هجرت شروع می‌شود و ۲۵۰ سال ادامه پیدا می‌کند و به سال ۲۶۰ که سال شروع غیبت کبری است، در زندگی ائمه علیهم‌السلام خاتمه پیدا می‌کند.

محمد شیخ لر از تدوین کنندگان درباره ایده شکل‌گیری این کتاب می‌گوید: طبق بیان خود آیت الله خامنه‌ای، این فکر در سال ۱۳۵۰ برایشان ایجاد شد. ایشان می‌فرمایند: «این فکر برای بنده در سال ۱۳۵۰ و در دوران محنت بار یک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد. اگرچه قبل از آن به ائمه علیهم السلام به صورت مبارزان بزرگی که در راه اعتلای کلمه توحید و اسقرار حکومت الهی فداکاری می‌کردند، توجه داشتم؛ اما نکته‌ای که در آن برهه ناگهان برای من روشن شد، این بود که زندگی این بزرگواران، علی رغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است که از سال دهم، یازدهم هجرت شروع می‌شود و ۲۵۰ سال ادامه پیدا می‌کند و به سال ۲۶۰ ـ که سال شروع غیبت صغری است ـ در زندگی ائمه علیهم السلام خاتمه پیدا می‌کند.»

این اثر به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی، آذری، ترکی استانبولی، هندی، سندی، کردی، آلمانی، تایلندی ترجمه شده است.

کتاب حلقه اول انسان ۲۵۰ ساله، مناسب مخاطبان نوجوان و دانش‌آموزان عزیز است. در این کتاب مفهوم انسان ۲۵۰ ساله به کمک مثال‌های متعددی که حضرت آقا بیان کرده‌اند، برای مخاطبان شرح داده شده است. 

کتاب حلقه دوم انسان ۲۵۰ ساله، همان کتاب شناخته شده است که بیش از ۸۰ چاپ از آن انجام شده؛ کتابی مناسب برای عموم مردم، به‌خصوص جوانان. این کتاب مروری کلی دارد بر وقایع مهم دوران امامت هر امام و تبیین استراتژی هر امام در جریانِ مبارزه سیاسی ائمه علیهم‌السلام. 

و اما کتاب حلقه سوم انسان۲۵۰ ساله، کتابی است برای محققان و کسانی‌که علاقه‌مند آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با زندگی ائمه علیهم‌السلام هستند. در این کتاب مباحثی که در حلقه دوم به اختصار و به‌طور گذرا به آنها اشاره شده است، مفصلاً‌ شرح داده شده است.

در تنظیم این کتاب از حدود ۲۶۰ سخنرانیِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های مختلف، به‌خصوص سخنرانی‌های ایشان در دهه ۵۰ شمسی استفاده شده است. در این کتاب استراتژی انسان۲۵۰ساله در قالب چهار دوران جریان امامت، مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین کتاب دارای چهار فصل اصلی، و یک فصلِ مباحث مقدماتی است. انتهای کتاب سه ضمیمه ، پی‌نوشت‌ها، نمودار وقایع چهار دوره امامت و نقشه‌ها دارد. 

از جمله ویژگی‌های مجموعه «حلقات انسان ۲۵۰ ساله» این است که متن کتاب‌ها با هم اشتراک ندارند؛ بلکه مطالب هر کتاب، مکمل مباحث کتاب‌های دیگر است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول