اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح جزییات برگزاری امتحانات پایان سال در تمام‌ پایه‌های تحصیلی

معاون آموزش دبستان و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری جزییات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان را تشریح کردند.

تشریح جزییات برگزاری امتحانات پایان سال در تمام‌ پایه‌های تحصیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید فیروز عسگری امروز در جمع خبرنگاران گفت: ارزشیابی تحصیلی، تربیتی پایان سال با مشارکت ستاد ملی کرونا از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و در پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: طرح سوالات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی و اجرا به صورت مدرسه‌ای است همچنین در پایه دوازدهم که امتحانات به صورت کشوری  است ۱۳۸ حوزه اجرا در استان مسئول برگزاری آزمون هستند.

وی تشریح کرد: در شهرهایی که زیرساخت برای برگزاری امتحان به صورت مجازی وجود ندارد امتحانات نهایی با مجوز ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود و بارم‌بندی‌ها از تالیف کتب و معاونت پژوهش به ما ابلاغ شده و نامه رسمی به ادارات نواحی و مناطق ارسال شده است.

عسگری عنوان کرد: در پایه نهم و دوازدهم بارم‌بندی بر اساس وضعیت قرمز است و برای پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم اختیار به معلم و مدیر مدرسه در خصوص بارم‌بندی واگذار شده است که با توجه به زمان و تدریس صورت گرفته یکی از وضعیت‌های زرد و قرمز را مشخص کنند و به اطلاع دانش‌آموزان برسانند.

در ادامه محمد محمدی گفت: بر اساس رأی جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی پایان سال در زیست بوم جدید بر عهده معلم و به نظارت مدیر است همه ارزشیابی ما یک آزمون آنلاین نیست بلکه معلمان در طول سال دانش‌آموزان را از طریق امتحان، امتحان کوچک یا کوییز، تکالیف، پژوهش، حضور در کلاس و فعالیت روزانه ارزیابی کرده‌اند و تمام این‌ها نمره پایانی دانش‌آموز را تشکیل می‌دهند و نمره پایانی دانش‌آموز وابسته به امتحان آنلاین نیست.

معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه ارزشیابی دوره ابتدایی ششم به هیچ عنوان به صورت حضوری نیست به جز در مناطقی که وضعیت آبی دارند لذا تمام فرآیند ارزشیابی پایه ششم به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود بدین شکل که همکاران در شبکه شاد در سه درس فارسی، ریاضی، علوم تجربی زمان و نحوه برگزاری امتحان را با اولیا هماهنگ می‌کنند و هیچ هماهنگی استانی و منطقه‌ای وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در پایه ششم نوع برگزاری امتحان در اختیار مدرسه و معلم کلاس است که کاملاً به صورت غیرحضوری است و ما هیچ آزمونی در پایه ششم نداریم.

محمدی خاطر‌نشان کرد: در پایه‌های اول و دوم ابتدایی مبنای اصلی ما اعتماد به معلم و پوشه کار است که در طول یکسال تهیه شده بدین صورت که همکاران ما در یک فرآیند تعاملی با دانش‌آموزان نمونه‌های مختلفی از آثار یادگیری دانش‌آموزان و شواهد را در پوشه کار نگهداری می‌کنند که نشان‌دهنده نقاط قوت، ضعف و رشد و پیشرفت دانش‌آموز است امسال همانند تمام سال‌های تحصیلی گذشته که معلمان پایه اول تا پنجم آزمون برگزار نمی‌کردند است زیرا در طول سال تحصیلی گام به گام با دانش‌آموز همراه بودند و شواهد و مدارکی را برای ارزشیابی دانش‌آموزان تهیه کرده‌اند.

معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پوشه کار، آزمون عملکردی، آزمون مداد کاغذی، خودسنجی و همسان‌سنجی در طرح کلاسی مرور می‌شود، افزود: ارزشیابی برای ارتقا یا عدم ارتقای دانش‌آموز انجام می‌شود اما برای دانش‌آموز در هر مدرسه نسبت به عملکرد دانش‌آموز متفاوت است

وی با بیان اینکه فرآ‌یند ارزشیابی دانش‌آموزان در مناطق صعب‌العبور که دسترسی به فضای مجازی نداشتند از ابتدای سال به صورت حضوری انجام شده است، بیان کرد: ما دغدغه این مناطق را نداریم هم‌چنین ما از اسفندماه سال گذشته آمار دانش‌آموزانی که دسترسی به فضای مجازی نداشتند را با مشخصات به دست آوردیم و برای هر کدام درسنامه آماده کردیم و برای رفع اشکال راهبر آموزشی فرستادیم که تعدادی محدود بودند در دوره ابتدایی فعالیت ارزشیابی سخت و خشن نداریم چون فرآیند ارزشیابی کیفی، توصیفی هدف آن آرامش محیط خانواده و روان دانش‌آموز است.

انتهای پیام/68032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول